3 February 2014, 22:53
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 February 2014, 22:55 door Dopski.)
Ja inderdaad die sticker zat er nog, volgens mij zat die op de andere spoiler ook. Maar 16" staal ipv 14" vind ik ook wel goed. Zodra de temperatuur buiten verder omhoog gaat zal ik aan de aluminium verplichting voldoen
.
Hij was soort van zilver, na een vluchtige schoonmaak heb ik de boel maar gelijk passend gemaakt en geprobeerd. Staat niet verkeerd, maar denk dat ik toch nog een donkere kleur ga proberen (zwart of rood).
Oude spoiler - zonder spoiler - met de nieuw
![[Afbeelding: th_zonnigkas015_zps76f09b88.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_zonnigkas015_zps76f09b88.jpg)
Voor degene die de vorige spoiler mooier vond, hij is te koop zie te koop sectie. Past op elke 240.
Van t weekend ook niet echt stilgezeten; de kabelboom vervangen, nu weer een betrouwbaar geheel onder de kap. En bovendien weer een werkend dynamo en oliewaarschuwingslampje (stond laatst met een lege accu).
oud vs. nieuw
![[Afbeelding: 31012014427_zps886d9c26.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/31012014427_zps886d9c26.jpg)
![[Afbeelding: 31012014429_zps88d9960d.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/31012014429_zps88d9960d.jpg)
Differentieeldeksel van de 740 vervangen.
net na aankoop - - - ff schoongemaakt - nog meer schoonmaken na parelen - laagje blanke lak erover - - - en hangen
![[Afbeelding: th_zonnigkas016_zps20f8de3d.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_zonnigkas016_zps20f8de3d.jpg)
Verschil oud en nieuw. Totaal ander ontwerp, zit ook een soort filtertje in, heel andere sensor op een andere plek, de nieuwe sensor werkt op hetzelfde "pulswieltje". Het vulplut zit dus ook ergens anders maar zelfde hoogte. Het stekkertje is gelukkig gelijk, het oogje dat het kabeltje geleid moet je wel naar een andere plek verplaatsen (ander boutje van de deksel nemen).
![[Afbeelding: DSC02980_zps5d2195d4.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/DSC02980_zps5d2195d4.jpg)
![[Afbeelding: DSC02981_zps83d9bda3.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/DSC02981_zps83d9bda3.jpg)
En de reden van vervangen; net boven de oude sensor blijft vuil etc liggen, en gaat hij zweten. Na een staalborstelbehandeling zie je de gaatjes ontstaan:

Hij was soort van zilver, na een vluchtige schoonmaak heb ik de boel maar gelijk passend gemaakt en geprobeerd. Staat niet verkeerd, maar denk dat ik toch nog een donkere kleur ga proberen (zwart of rood).
Oude spoiler - zonder spoiler - met de nieuw
![[Afbeelding: th_2c6690f3-3461-464a-8354-7cdd277e9ecf_zpse1df7590.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_2c6690f3-3461-464a-8354-7cdd277e9ecf_zpse1df7590.jpg)
![[Afbeelding: th_zonnigkas014_zps77a0c8c2.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_zonnigkas014_zps77a0c8c2.jpg)
![[Afbeelding: th_zonnigkas015_zps76f09b88.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_zonnigkas015_zps76f09b88.jpg)
Voor degene die de vorige spoiler mooier vond, hij is te koop zie te koop sectie. Past op elke 240.
Van t weekend ook niet echt stilgezeten; de kabelboom vervangen, nu weer een betrouwbaar geheel onder de kap. En bovendien weer een werkend dynamo en oliewaarschuwingslampje (stond laatst met een lege accu).
oud vs. nieuw
![[Afbeelding: 31012014427_zps886d9c26.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/31012014427_zps886d9c26.jpg)
![[Afbeelding: 31012014429_zps88d9960d.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/31012014429_zps88d9960d.jpg)
Differentieeldeksel van de 740 vervangen.
net na aankoop - - - ff schoongemaakt - nog meer schoonmaken na parelen - laagje blanke lak erover - - - en hangen
![[Afbeelding: th_diffdeksel001_zpsdd658f05.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_diffdeksel001_zpsdd658f05.jpg)
![[Afbeelding: th_28012014417_zps1fe857c4.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_28012014417_zps1fe857c4.jpg)
![[Afbeelding: th_DSC02964_zpsb5e393c3.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_DSC02964_zpsb5e393c3.jpg)
![[Afbeelding: th_DSC02998_zps4e98c9f4.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_DSC02998_zps4e98c9f4.jpg)
![[Afbeelding: th_zonnigkas016_zps20f8de3d.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_zonnigkas016_zps20f8de3d.jpg)
Verschil oud en nieuw. Totaal ander ontwerp, zit ook een soort filtertje in, heel andere sensor op een andere plek, de nieuwe sensor werkt op hetzelfde "pulswieltje". Het vulplut zit dus ook ergens anders maar zelfde hoogte. Het stekkertje is gelukkig gelijk, het oogje dat het kabeltje geleid moet je wel naar een andere plek verplaatsen (ander boutje van de deksel nemen).
![[Afbeelding: DSC02980_zps5d2195d4.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/DSC02980_zps5d2195d4.jpg)
![[Afbeelding: DSC02981_zps83d9bda3.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/DSC02981_zps83d9bda3.jpg)
En de reden van vervangen; net boven de oude sensor blijft vuil etc liggen, en gaat hij zweten. Na een staalborstelbehandeling zie je de gaatjes ontstaan:
![[Afbeelding: DSC02983_zps27fbe8d3.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/DSC02983_zps27fbe8d3.jpg)