BartWillem schreef:Als je heel veel werk op je hals wil halen is dat een goed alternatief. :) De 6-cilinder uit de 960 is dan vele malen makkelijker (het blok van de 960 is 100% gelijk aan die van de 850 maar met 1 cilinder meer) omdat die voor achterwielaandrijvers bedoeld is. Maar ook deze past erg moeilijk in een 140 en zit je nog altijd met ruimte voor radiateur etc.
Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik gewoon voor een laatste type 145 gaan, met injectie. Dan heb je genoeg vermogen en toch het voordeel van het makkelijke onderhoud van een B20.
denk ik dan gewoon te simpel? Dat de 6-cilinder uit de 700/900 lengte-problemen geeft snap ik, vandaar de gedachte aan de 5-cilinder. Dat-ie in de 850 voor voorwielaandrijving zorgt OK, maar dat zit 'm toch vooral in de bak? Motorsteunen moeten wss toch aangepast worden, carter wellicht ook, maar er kan dan toch gewoon een "lengte-versnellingsbak" achter, waarmee je dan achterwielaandrijving realiseert?
project van die Amazon ga ik wel even doornemen...
van die 165 die te koop staat vind ik de achterkant niet mooi, te modern, daarmee niet 'zeitgenossen'... Is het officieel niet ook een 265 met 165-neus dan?