Er zijn 1:3.31, 3.54, 3.73, 3.91, 4.11 ratio's (cardanas draait bijv. 3,31 keer rond, de achterwielen 1 keer), en vast nog wel een paar. Als het goed is zit een plaatje ergens op de achteras, ÃÃn vd asbuizen of voorop het diff huis. Is dat plaatje weg, dan kan je 1 achterwiel 10 keer ronddraaien en tellen hoevaak de as rond gaat.
Oh ja, ws. moet je dan nog door 2 delen of maal 2 omdat er van alles gebeurt in het differentieel.
Er is wel variatie in de flens op de achterassen (die kan je overzetten) maar de ophangpunten, wiellagering, remtoestanden etc blijven gelijk.
En de teller telt de omwentelingen vd cardanas, dus als je een achteras met andere eindoverbrenging neemt, gaat je teller afwijken. Ergens zit er een tandwieltje wat per as verschilt, misschien in de versn.bak of in de teller zelf.
Oh ja, ws. moet je dan nog door 2 delen of maal 2 omdat er van alles gebeurt in het differentieel.
Er is wel variatie in de flens op de achterassen (die kan je overzetten) maar de ophangpunten, wiellagering, remtoestanden etc blijven gelijk.
En de teller telt de omwentelingen vd cardanas, dus als je een achteras met andere eindoverbrenging neemt, gaat je teller afwijken. Ergens zit er een tandwieltje wat per as verschilt, misschien in de versn.bak of in de teller zelf.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969