De score van "bandentest" zit meest rond de 2 of lager, 3 is dan echt dramatisch slecht. Ik ben een paar keer zeer tevreden heen en weer naar Frankrijk met Nokian banden gegaan, en een keer met Vredestein, allen 91T en 195/65r15, Alpenkneuzer erachter met niet al teveel kogeldruk zeg maar. Ik zoek banden van een Europees merk iets onder de grote merken, maar die toch wel een soort reputatie te verliezen hebben, en dan liefst een band die niet de allergrootste van z'n modelreeks is. Dus dat er nog een 205/65r15 is, anders denk ik dat de karkasstructuur maximaal is uitgerekt.
De Nokian's vielen trouwens vóór het einde van hun profieldiepte uit elkaar, dat had ik niet verwacht. Nu gaan we met Maloya op pad, eigendom van Vredestein.
Rockstone, Roadstone, Nexen, etc is volgens mij erg minimaal ontworpen en gemaakt. Hard rubber, glad in de regen.
Michelin is waarschijnlijk gemiddeld de beste band in elke maat of uitvoering, maar een beetje duur. Ik hoef niet mee te betalen aan hun Michelin sterrengids en andere reclame verzinsels, hoe charmant ook.
De Nokian's vielen trouwens vóór het einde van hun profieldiepte uit elkaar, dat had ik niet verwacht. Nu gaan we met Maloya op pad, eigendom van Vredestein.
Rockstone, Roadstone, Nexen, etc is volgens mij erg minimaal ontworpen en gemaakt. Hard rubber, glad in de regen.
Michelin is waarschijnlijk gemiddeld de beste band in elke maat of uitvoering, maar een beetje duur. Ik hoef niet mee te betalen aan hun Michelin sterrengids en andere reclame verzinsels, hoe charmant ook.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969