14 April 2013, 13:57
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 April 2013, 14:01 door Vincent244.)
Zojuist met het mooie weer in het weekend eindelijk de gelegenheid gehad om de deur van binnenuit te bekijken en te repareren.
Er bleken 3 dingen loos:
1) de stang van de binnenhendel naar het slotmechanisme (die achter deurpaneel loopt) bleek krom en bol te staan naar binnen, deze heb ik rechtgebogen (daardoor opent de deur nu als de hendel 'middenin' het vakje staat, en hoeft hij niet helemaal meer tot het uiterste getrokken te worden).
2) het veertje van de binnenhendel was los geschoten, daardoor ging deze niet geheel terug. vastgezet, werkt als nieuw.
3) het veertje tussen de buitenhendel en het slot zoals op de foto van ZOAB (waarvoor dank) was uitgerekt. Dit kan idd het moeilijke openen van buitenaf verklaren. Vervangen, verholpen!
De deurscharnieren waren niet los.
Ook van de gelegenheid gebruikt gemaakt om alles binnenin te smeren (was inderdaad wat droog), hij opent nu van binnen en buiten weer als nieuw. klus in half uur geklaard.
dank voor alle uitleg en foto's!
Er bleken 3 dingen loos:
1) de stang van de binnenhendel naar het slotmechanisme (die achter deurpaneel loopt) bleek krom en bol te staan naar binnen, deze heb ik rechtgebogen (daardoor opent de deur nu als de hendel 'middenin' het vakje staat, en hoeft hij niet helemaal meer tot het uiterste getrokken te worden).
2) het veertje van de binnenhendel was los geschoten, daardoor ging deze niet geheel terug. vastgezet, werkt als nieuw.
3) het veertje tussen de buitenhendel en het slot zoals op de foto van ZOAB (waarvoor dank) was uitgerekt. Dit kan idd het moeilijke openen van buitenaf verklaren. Vervangen, verholpen!
De deurscharnieren waren niet los.
Ook van de gelegenheid gebruikt gemaakt om alles binnenin te smeren (was inderdaad wat droog), hij opent nu van binnen en buiten weer als nieuw. klus in half uur geklaard.
dank voor alle uitleg en foto's!
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)