Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zwaardere koppeling
#3
Volvo 142 B23 schreef:Je zou toch denken dat de standaard koppeling wel 200pk kan hebben? Zo niet dan hoor ik dat ook graag, dan kan ik daar op anticiperen voor ik mijn motor terug hang. Is de drukgroep ook vervangen toen je de koppeling verving? Is de kabel goed afgesteld? Wel vreemd trouwens dat het alleen gebeurt in hogere versnellingen?

Het exacte vermogen weet ik niet. Bij de laatste dynorun was het 200 rond. Hierna de laadruk nog verhoogd en andere kleinigheden.
Dus 200+. Navraag bij Nordicar geeft aan dat de koppeling 200 PK moet kunnen hebben, maar een maximum belasting kan men niet afgeven.

Wellicht dat ook mijn drukgroep na ruim 5 ton gewoon "op" is, dat de veren hun kracht hebben verloren en de drukgroep te weinig druk meer heeft?
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio
Antwoord


Berichten in dit topic
Zwaardere koppeling - door Coenraad - 8 April 2013, 12:54
Zwaardere koppeling - door Volvo 142 B23 - 8 April 2013, 13:52
Zwaardere koppeling - door Coenraad - 8 April 2013, 15:51
Zwaardere koppeling - door Volvo 142 B23 - 8 April 2013, 20:02
Zwaardere koppeling - door Volvo 142 B23 - 8 April 2013, 20:04
Zwaardere koppeling - door DennisvdB - 8 April 2013, 20:14
Zwaardere koppeling - door Coenraad - 8 April 2013, 20:49
Zwaardere koppeling - door DennisvdB - 8 April 2013, 21:01
Zwaardere koppeling - door Coenraad - 8 April 2013, 21:13
Zwaardere koppeling - door DennisvdB - 8 April 2013, 21:24
Zwaardere koppeling - door Volvo 142 B23 - 8 April 2013, 21:54
Zwaardere koppeling - door Coenraad - 12 April 2013, 16:10

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  T3 ext wastegate adapter, vband, 3" LMM, B204FT drukgroep+ koppeling etc etc Bossie 6 5.772 20 November 2007, 22:02
Laatste bericht: Jelmar

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)