15 November 2014, 23:28
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 November 2014, 23:34 door Marc1970.)
De H nokkenas zat in de krachtigste versie vd B23E toen emissie en verbruik er nog niet toe deed en produceerde 104 kW. Met een 405 kop. De VX3 doet ongeveer hetzelfde qua vermogen, is een wat geraffineerde versie, in bijna dezelfde cilinderkop met een beter injectiesysteem.
De H nokkenas opent kleppen verder en langer dan alle andere fabrieksnokkenassen, met de meeste overlap. De K en D zouden daarna komen in 'vermogen @ hoge toeren potentie', dan de V en B die lijken aardig op elkaar, dan de A en VX3 ongeveer.
Hier een aardig overzichtje van allerlei gegevens (wat een tijdje weg was van www): http://dok.b230fk.de/volvo_camshafts.pdf
De H nokkenas opent kleppen verder en langer dan alle andere fabrieksnokkenassen, met de meeste overlap. De K en D zouden daarna komen in 'vermogen @ hoge toeren potentie', dan de V en B die lijken aardig op elkaar, dan de A en VX3 ongeveer.
Hier een aardig overzichtje van allerlei gegevens (wat een tijdje weg was van www): http://dok.b230fk.de/volvo_camshafts.pdf
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969