16 November 2014, 11:39
13301 schreef:Het probleem is dat een 700/900 achteras niet onder een 1800 past, te breed. Volgens mij niet echt in te korten.
Een 240 achteras pas wel enigszins, 3,5 cm breder.
Zou dan ETC dan weer over tezetten zijn op de 1800 met 240 achteras die al ABS heeft,.
Stand alonecomputer van 240 voor ABS.
Stand alone computer van 940 TIC voor ETC.
Wat denken jullie daarvan?
Je moet ook de achteras niet wisselen, maak het niet zo moeilijk! Je moet een snelheidssignaal hebben van de achteras. Als je een sper plaatst (en ja dat kan in de achteras van een p1800, of bijvoorbeeld van een 140) dan moet je kijken dat je het deksel plaatst van een 200/700/900 met de snelheidssensor en het impulswiel dat je om je nieuwe differentieel/sper zet.
13301 schreef:Kan een sperdifferentieel "ge-retrofit" worden in een achteras/ cardan dan?
Ja, keus te over en veel effectiever dan traction control.
Dopski schreef:Ja klopt dat is ook wat Jerry bedoelde. Ik kan niet zoveel vinden van dat systeem behalve dat veel mensen het afkoppelen.
Inderdaad, het is heel zeldzaam en ook nog eens flut.
Wat Jambon zegt is slim, neem de 240 remklauwen voor de vooras. Die zijn vast passend te maken (misschien passen ze wel direct?).
Dan de ABS computer van een 700/900 nemen (240 zal ook wel kunnen). Voorwielen moeten ieder een eigen snelheidssensor hebben, die zit op de wielnaaf (stukje blik, kun je loshalen).
760 | Groen | Snel

