2 April 2006, 11:36
als de motor draait rommel eens aan de draden.
dan wil het best dat de motor weer gaat stotteren of afslaat.
de o-ringen van de injectors vervangen = ok
heb je ook de o-ringen van de injectorhouders vervangen. (de zwarte plastichouders waar de inj. ingedrukt worden).
ik kan me niet voorstellen dat het in een smerig spruitstuk kan zitten.
kijk of alle rubberslangen end. heel zijn dit is belangrijker.
meet /of laat meten wat je benzinedruk is van het hoofdsysteem en van je dempdruksysteem van je luchtmassa meter.
dan weet je als je benzinesysteem ok is.
als je benzine te kort heb of gas te kort dan gaat hij inhouden bij continue rijden en heeft hij geen kracht meer met optrekken.
valt er een bougie uit of hapert er 1 of 2 dan gaat je motor ook stotteren.
ik zou het zeker gaan zoeken in je elektrische circuit van je onsteking.
of in je auto bekabeling.
zet nog eens alles van je onstekingsdelen er nieuw op.
ik heb ook wel eens een nieuwe verdeelkap gehad die doorsloeg.
en ik heb eens een nieuwe rotor gezien die onderhuids was door geslagen en daardoor contact met de rotor-as maakte.
sluit zulke dingen eerst uit.
voordat je de kruk-as eruit gaat pakken om te zien waar de vonkies blijven.
het is zonde van je tijd om de gehele motor te gaan demonteren om nix.
dan wil het best dat de motor weer gaat stotteren of afslaat.
de o-ringen van de injectors vervangen = ok
heb je ook de o-ringen van de injectorhouders vervangen. (de zwarte plastichouders waar de inj. ingedrukt worden).
ik kan me niet voorstellen dat het in een smerig spruitstuk kan zitten.
kijk of alle rubberslangen end. heel zijn dit is belangrijker.
meet /of laat meten wat je benzinedruk is van het hoofdsysteem en van je dempdruksysteem van je luchtmassa meter.
dan weet je als je benzinesysteem ok is.
als je benzine te kort heb of gas te kort dan gaat hij inhouden bij continue rijden en heeft hij geen kracht meer met optrekken.
valt er een bougie uit of hapert er 1 of 2 dan gaat je motor ook stotteren.
ik zou het zeker gaan zoeken in je elektrische circuit van je onsteking.
of in je auto bekabeling.
zet nog eens alles van je onstekingsdelen er nieuw op.
ik heb ook wel eens een nieuwe verdeelkap gehad die doorsloeg.
en ik heb eens een nieuwe rotor gezien die onderhuids was door geslagen en daardoor contact met de rotor-as maakte.
sluit zulke dingen eerst uit.
voordat je de kruk-as eruit gaat pakken om te zien waar de vonkies blijven.
het is zonde van je tijd om de gehele motor te gaan demonteren om nix.