Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mayo in carteronluchting?
#2
Lpg?

kaasie schreef:gas geeft veel condens in de motor.
Als je veel korte stukjes rijd is het een aanbeveling om sneller van olie te wisselen.

De motorolie heeft de eigenschap mee gekregen om de vervuiling zwevend te houden zodat het niet neer slaat in de carter maar mooi mee gevoerd word tot in het filter.

Bij een motor op bedrijfs temp. Word de olie warmer dan 80-100 graden.
Dus het water zal eruit dampen.
Dit word mits goed functionerend door de carter ventilatie afgezogen en verbrand.
Maar door de vele korte stukjes rijden en dus veel condens water in de olie word het water niet verdampt.
Dit gaat zich vermengen met de olie.
Dit word een kleverige brij (sludge).
De peilstok en de klepdeksel (+ olievuldop) blijven het langste koud in de motor.
Dus de brij zal zich op deze plaatsen neer zetten en lekker blijven plakken.
Dus als je de peilstok eruit trekt zit er blubber aan.
Ook als je de vuldop van de motor los haalt zit er blubber aan.
Als je nu eens naar italie op en neer gaat is de sludge helemaal opgelost.
Dat zal niet lukken met een rondje ijsselmeer.

Dus verversen die motor + filter uiteraard.
Dan is er nix aan de hand
en als je korte stukjes blijft rijden dan zal ik om de 7500km zeker verversen vooral op gas.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord


Berichten in dit topic
Mayo in carteronluchting? - door BartJu - 17 February 2013, 22:27
Mayo in carteronluchting? - door Rob - 17 February 2013, 23:18
Mayo in carteronluchting? - door BartJu - 17 February 2013, 23:23
Mayo in carteronluchting? - door Marc1970 - 17 February 2013, 23:32
Mayo in carteronluchting? - door BartJu - 18 February 2013, 09:50

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)