20 September 2012, 22:28
Ja dat bedoelde ik dus duidelijk te maken, stel dat ik waterstof kan maken een rendement van 99%, en dat weer kan verbranden met een rendement van 40% (das heel hoog, lukt wellicht in een moderne diesel?). Dan kom ik dus op een rendement van nog geen 40%. Dus voor iedere pk aan de krukas stop ik er 2,5 in de dynamo. Waterstof is inderdaad te verbranden icm zuurstof tot doodgewoon water. Maar waterstof kun je niet rendabel uit het milieu onttrekken anders dan door electrolyse. En het is nou eenmaal een vaststaand feit dat er geen energie "gemaakt" kan worden zonder een andere vorm van energie aan te voeren. In dit geval word dat elektriciteit om het water te scheiden naar zuurstof en waterstof. Ofwel, broodje aap.
Waterstof thuis tanken kan wel natuurlijk. kW stroom erin en 999W chemische energie eruit. Wellicht inderdaad goedkoper dan tanken, maar word hier volgens mij niet bedoeld.
Dan heb ik ooit nog eens gezien dat er eventueel nog een kans zou kunnen bestaan dat het rendement van de verbranding omhoog gaat door toevoeging van waterstof. Dat zou nog een laatste mogelijkheid zijn waarom een en ander zou kunnen werken. De website impliceert echter dat men deze techniek doorontwikkeld tot er 100% op water gereden kan worden. Dat is dus al aardig de kluit belazeren, de motor zou namelijk nooit het vermogen kunnen leveren dat nodig is om de waterstof te generen, tenzij, opnieuw het verhaal van thuis genereren en tanken word toegepast.
Als laatste, nou niet allemaal op water gaan rijden want dan kost m'n glaasje water volgende week 1,80 euro de liter zodra onze Haagse vrienden erachter komen ;-).
Waterstof thuis tanken kan wel natuurlijk. kW stroom erin en 999W chemische energie eruit. Wellicht inderdaad goedkoper dan tanken, maar word hier volgens mij niet bedoeld.
Dan heb ik ooit nog eens gezien dat er eventueel nog een kans zou kunnen bestaan dat het rendement van de verbranding omhoog gaat door toevoeging van waterstof. Dat zou nog een laatste mogelijkheid zijn waarom een en ander zou kunnen werken. De website impliceert echter dat men deze techniek doorontwikkeld tot er 100% op water gereden kan worden. Dat is dus al aardig de kluit belazeren, de motor zou namelijk nooit het vermogen kunnen leveren dat nodig is om de waterstof te generen, tenzij, opnieuw het verhaal van thuis genereren en tanken word toegepast.
Als laatste, nou niet allemaal op water gaan rijden want dan kost m'n glaasje water volgende week 1,80 euro de liter zodra onze Haagse vrienden erachter komen ;-).