Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even een voorstel rondje!
Wie ben ik, wel een 'jongen' van inmiddels 34 jaartjes oud, en we gaan echt richting de 35. Gezond, getrouwd, hoekhuisje in t'Gooi, mooie vrouw, voldoende werk en veel hobby's. Houd van oude techniek, sigaar op z'n tijd en nuttig graag een glas wijn.... of wat. Ben gelukkig technisch opgeleid tot 1e monteur maar was zo slim om met de hoogste cijfers ÃÃn (1) week voor mijn praktijkexamen te stoppen met alles wat met Innovam/Gildevaart te maken heeft..... -slim?- duh.
Maar om een lang verhaal kort te maken! het is goedgekomen hoor. Ik werk bij..... Volvo..... jaja, geen gekoesterde droom maar meerdere toevalligheden in een blikje, ff schudden en voilà!
Tsja maar ik reed al heel veel jaren heel tevreden rond in een Duitse (oude) W124 uit 1990, wat een bolide! gekocht met 238.000 km op het klokkie, en onlangs verkocht met 595.000 km op de teller. Zijn volgende leven gaat ze meemaken in Beiroet. Altijd leuk die nieuwsbeelden, straks zie ik hem rijden.
Mochten er mensen zijn die hier wel eens komen. Kijk aub eens uit naar een bornit zwarte taxi, deuk in de achterklep, geen ster meer op 'tfont..... u foto('s) zullen rijkelijk beloond worden!

Maar nu! werkend bij al dat moois moest het er eens van komen. Maar ik heb er niks mee. Ik koester de Italiaanse wijnen en keuken, rijd div. oude Fiatjes 500 'kben simpelweg toch wat zuidelijker georienteerd. Met Duitse degelijkheid al rijdend lurkend aan een Boliviaanse longfiller, en dan kost het moeite om e.e.a. te wijzigen bij mij als gewoontediertje.
Toch moet het! Want stiekum ruizen de positieve gedachten al heel lang in mijn hoofd 'IKEA' 'Zweeds balletjes' 'knackebröd' 'van die paarden met die geweien' jaja ik voel een nieuwe verbinding tot stand komen. 'O ja' ze hebben ook auto's. Volvo's noemen ze die.
Lekker suf, grijs, veilig, lomp. Laat ik daar nu zo af en toe van houden en wat houd mij tegen om een nieuw avondtuur te beginnen. Dat de liefde voor oude techniek bij mij allom overheerst speelt duidelijk een rol. Gewoon lekker toch dat gevoel als je zo'n plastic schakelaar omdrukt 'klik' dat geluid, dat stukje beleving, dat gevoel! dat maak je niet mee bij een hedendaags merk.

De aanloop laat ik maar ff zitten, ik heb nu een in redelijke staat 745 aangeschaft met toen 279.000 km op de klok. Een B230A blok met inmiddels lpg erin. de wagen heeft vanaf 1986 in Zweden gereden, wel weer het zuiden dan om in de zuidelijke sferen te blijven, dit heeft haar echter geen windeieren gelegd op roestgebied..... Het leuke is dan weer dat alles nog origineel aan deze auto is. Motor, bak, lak, bekleding, opties (zitten er niet in) Dit natuurlijk ff gecheckt op TIE, maar het klopt. De staat van onderhoud daarentegen is niet te volgen. Het boekje gaat tot 160.000 km. en dan wordt het vaag.

Goed dat was het weer voor vandaag. Mijn avonturen, klusperikelen, frustratie, liefde met betrekking tot deze auto zal ik hier een beetje proberen neer te zetten. Waarom dit forum vraag ik me stiekum af. Gewoon omdat het er lekker toegankelijk uitziet en ik hoop dat er hier en daar wat tips loskomen met betrekking tot gebruikte onderdelen adresjes, handigheidjes, weetjes. Dat soort dingen.

Ik ga een wijntje ontkurken en vieren dat ik morgen weer mag werken, en als het droog blijft steken we er buiten ook nog een fijn sigaartje bij op.

Gegroet, en waarom min stolthet? Gewoon omdat dit in het Italiaans niet klinkt op een Zweedse liefhebberssite en omdat ik trots ben op mijn toch wel mooie Zweedse schone.

Hierbij dus even twee plaatje van mijn zweedse trots! voor de gein ook gelijk de Fiat erop, puur ter vergelijking hoe g-r-o-o-t tie wel nie is!

[IMG][Afbeelding: Foto-UQCK3JFU-D.jpg][/IMG]

En hier dan nog eentje!

[IMG][Afbeelding: Foto-MTTEIG4D-D.jpg][/IMG]

Te gek HÃ! De voorbumperts staan gelijk!
Antwoord

Berichten in dit topic
Even een voorstel rondje! - door Min stolthet - 16 September 2012, 21:46
Even een voorstel rondje! - door Volvo 142 B23 - 16 September 2012, 22:39
Even een voorstel rondje! - door Min stolthet - 20 September 2012, 21:37
Even een voorstel rondje! - door Yellow240 - 21 September 2012, 16:25
Even een voorstel rondje! - door Min stolthet - 22 September 2012, 23:17
Even een voorstel rondje! - door Marc1970 - 23 September 2012, 13:11
Even een voorstel rondje! - door Min stolthet - 25 September 2012, 22:13
Even een voorstel rondje! - door Dopski - 25 September 2012, 22:25
Even een voorstel rondje! - door Min stolthet - 27 September 2012, 21:53
Even een voorstel rondje! - door frox - 28 September 2012, 16:22
Even een voorstel rondje! - door Min stolthet - 30 September 2012, 14:58
Even een voorstel rondje! - door Dopski - 30 September 2012, 15:05
Even een voorstel rondje! - door volvosvenska - 30 September 2012, 15:08
Even een voorstel rondje! - door Min stolthet - 30 September 2012, 15:26
Even een voorstel rondje! - door Jambon - 30 September 2012, 15:59
Even een voorstel rondje! - door Volvo240 - 30 September 2012, 16:00
Even een voorstel rondje! - door volvosvenska - 30 September 2012, 16:07
Even een voorstel rondje! - door Volvo240 - 30 September 2012, 16:20
Even een voorstel rondje! - door Min stolthet - 30 September 2012, 20:08

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waar is mijn voorstel-topic? Doeke Dobma 4 2.514 10 November 2011, 09:38
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)