16 September 2012, 19:06
Heb afgelopen zondag de 360 zn ringdoop gegeven.Dat het daar eigenlijk de verkeerde dag voor was kon ik van te voren ook niet ruiken natuurlijk.
Op de openbare weg kan ie nu echt goed meekomen maar wat doet ie op het circuit...dat was een groot vraagteken?
De eerste openbaring van de dag was onze 850.......?!?!?!?Gewoonte getrouw(destyds met de 55) een aanhanger geregeld en toen richting de ring.Nou is die roffel maar een 2liter 10 klepper EN ook nog eens op lpg...inderdaad geen strepentrekker!450000 km op de klok en nog steeds lopen als een klokje.Die aanhanger was wel wat aan de zware kant,670 kg +daarbij de 360,1160 kg en dn hoef ik nix meer uit te leggen.Maar...geen krimp gaf ie en geen druppel olie verbruikt!
De 2e openbaring was de drukte op t vroege tydstip.Ik weet niet of dat tegenwoordig normaal is maar ik was het in ieder geval niet gewend.Goed ,auto afladen en dan maar de baan op.Het is qua rijden een heel andere auto dan de 55 en eerlijk gezegd had ik het ook niet naar mn zin!Door de drukte kom je dr niet aan toe om de auto uit te proberen en ik was na de eerst ronde blij dat ik terug was!Ondertussen was Boris Duindam,die met zijn 360 in de 360cup rijdt,ook geland.
Hij was van mening dat ik te langzaam gereden had en dat daar het rotgevoel in de auto vandaan kwam.Ik was ook niet voluit gegaan omdat ik zoals gezegd daar de auto niet goed genoeg voor ken.Dus met dit in het achterhoofd ben ik weer terug de baan op gegaan..dan maar gas erop en zien wat dat brengt.Dat werkte goed minder onderstuur en de auto voelde nu wel lekker aan.Daarna heb ik nog 1 ronde gereden en toen was de baan alweer dicht.Mooi geweest,spullen inpakken en naar huis.Ik ben wat de auto betreft wel n heel stuk wijzer geworden en daar ging ik eigenlijk voor.Een paar dingen zullen de volgende keer veranderd zijn ten opzichte van nu.Inmidedels zitten er nu voor rode koni's onder(achter had ik al instelbare schokbrekers.De bevestiging van de stabilsatorstang op de achteras moet anders.De bevestiging aan de carrosserie is afgebroken.....Nieuwe,veranderde, zijn reeds in de maak.En wat ik zeker nog verander is dat de bak en het dif dat er nu onder hangt(van een gle versie,langste overbrenging die er is) eronderuit gaat en plaatsmaakt voor het originele,inmiddels compleet gereviseerde setje.Op de openbare weg is dat gle dif wel fijn,op het circuit niet!
Maar al met al wel een leuke dag gehad.Fijn om weer eens terug te zijn op de heilige grond! Het jeukt en smaakt weer naar meer en eigenlijk weer naar de 55.Voor mn gevoel leuker en fijner op de ring maar die staat voorlopig in de hoek,helaas!
Op de openbare weg kan ie nu echt goed meekomen maar wat doet ie op het circuit...dat was een groot vraagteken?
De eerste openbaring van de dag was onze 850.......?!?!?!?Gewoonte getrouw(destyds met de 55) een aanhanger geregeld en toen richting de ring.Nou is die roffel maar een 2liter 10 klepper EN ook nog eens op lpg...inderdaad geen strepentrekker!450000 km op de klok en nog steeds lopen als een klokje.Die aanhanger was wel wat aan de zware kant,670 kg +daarbij de 360,1160 kg en dn hoef ik nix meer uit te leggen.Maar...geen krimp gaf ie en geen druppel olie verbruikt!
De 2e openbaring was de drukte op t vroege tydstip.Ik weet niet of dat tegenwoordig normaal is maar ik was het in ieder geval niet gewend.Goed ,auto afladen en dan maar de baan op.Het is qua rijden een heel andere auto dan de 55 en eerlijk gezegd had ik het ook niet naar mn zin!Door de drukte kom je dr niet aan toe om de auto uit te proberen en ik was na de eerst ronde blij dat ik terug was!Ondertussen was Boris Duindam,die met zijn 360 in de 360cup rijdt,ook geland.
Hij was van mening dat ik te langzaam gereden had en dat daar het rotgevoel in de auto vandaan kwam.Ik was ook niet voluit gegaan omdat ik zoals gezegd daar de auto niet goed genoeg voor ken.Dus met dit in het achterhoofd ben ik weer terug de baan op gegaan..dan maar gas erop en zien wat dat brengt.Dat werkte goed minder onderstuur en de auto voelde nu wel lekker aan.Daarna heb ik nog 1 ronde gereden en toen was de baan alweer dicht.Mooi geweest,spullen inpakken en naar huis.Ik ben wat de auto betreft wel n heel stuk wijzer geworden en daar ging ik eigenlijk voor.Een paar dingen zullen de volgende keer veranderd zijn ten opzichte van nu.Inmidedels zitten er nu voor rode koni's onder(achter had ik al instelbare schokbrekers.De bevestiging van de stabilsatorstang op de achteras moet anders.De bevestiging aan de carrosserie is afgebroken.....Nieuwe,veranderde, zijn reeds in de maak.En wat ik zeker nog verander is dat de bak en het dif dat er nu onder hangt(van een gle versie,langste overbrenging die er is) eronderuit gaat en plaatsmaakt voor het originele,inmiddels compleet gereviseerde setje.Op de openbare weg is dat gle dif wel fijn,op het circuit niet!
Maar al met al wel een leuke dag gehad.Fijn om weer eens terug te zijn op de heilige grond! Het jeukt en smaakt weer naar meer en eigenlijk weer naar de 55.Voor mn gevoel leuker en fijner op de ring maar die staat voorlopig in de hoek,helaas!
Impossible.........is a challenge!
![[Afbeelding: GeboreninBorn.jpg]](http://i187.photobucket.com/albums/x151/BartManders/BMR%20Racing/GeboreninBorn.jpg)
https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
![[Afbeelding: GeboreninBorn.jpg]](http://i187.photobucket.com/albums/x151/BartManders/BMR%20Racing/GeboreninBorn.jpg)
https://www.facebook.com/Volvo360TURBO