14 September 2012, 13:31
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 September 2012, 13:35 door Marc1970.)
Als-ie met de M niet startte, gaat dat met de A ook niks uitmaken. De klepspeling verandert hooguit iets in de orde van 0,05 mm maar dat mag niet uitmaken als je klepspeling voordien goed was. De basiscirkel van Volvo nokkenassen (het stuk waar geen nok zit) is namelijk hetzelfde, en dat is het gedeelte waar de klepspeling bestaat.
ALs je het idee hebt dat er te weinig compressie is, is er ws. iets mis met de kleptiming, dus de riem. Dan zit-ie er wel een heel eind naast, kan je makkelijk zien als je de motor handmatig ronddraait terwijl het kleppendeksel eraf is.
Controleer de riem en de stand van kruk- nokken- en hulpas en de rotor. De ontstekingsvolgorde is 1-3-4-2, waar bij de rotor met de klok meedraait. De boegiekabel voor 1 hoort linksvoor te zitten.
ALs je het idee hebt dat er te weinig compressie is, is er ws. iets mis met de kleptiming, dus de riem. Dan zit-ie er wel een heel eind naast, kan je makkelijk zien als je de motor handmatig ronddraait terwijl het kleppendeksel eraf is.
Controleer de riem en de stand van kruk- nokken- en hulpas en de rotor. De ontstekingsvolgorde is 1-3-4-2, waar bij de rotor met de klok meedraait. De boegiekabel voor 1 hoort linksvoor te zitten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969