12 September 2012, 22:24
In grote lijnen verklaart de ontsteking natuurlijk zichzelf. De rotor moet naar bougiekabel 1 wijzen als de kleppen van cilinder 1 dicht zijn en de zuiger bovenin staat (dat is als beide nokken omhoog staan en het krukaspoelietandwiel met z'n streepjes bij de 0 staat).
Het is wel essentieel voor al deze zaken dat de riem goed zit. Een tandje of 2 ernaast mag ook nog wel, levert wel een draaiende motor maar geen prettige.
Ik zou de nokkenas van de B21 nemen, dit is een A as en die draait lekker op alle toeren, waar de M as vd B230F wat futloos wordt bij hogere rpm's. Letter staat achterop de as.
Het is wel essentieel voor al deze zaken dat de riem goed zit. Een tandje of 2 ernaast mag ook nog wel, levert wel een draaiende motor maar geen prettige.
Ik zou de nokkenas van de B21 nemen, dit is een A as en die draait lekker op alle toeren, waar de M as vd B230F wat futloos wordt bij hogere rpm's. Letter staat achterop de as.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969