18 September 2014, 21:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 September 2014, 21:33 door Rin.)
Dag
Ja ik zie dat de rotor er maar op een manier op kan.
Als ik de rotor die er dus maar op een manier in kan naar cilinder 1 laat wijzen. Noem dit even: check 1
en combineer met eerste cilinder bovenin: check 2
en poelie op 10 voorontsteking (volgens boekje): check 3
hetgeen alle drie zo te combineren is.
Echter dan loopt de motor met moeite, niet zonder plofjes e.d. af te stellen.
Het witte aangebrachte merkteken combineert dan precies met teken op motorhuis (met stroboscoop erop)
Met draaien rotor krijg ik de stroboscoop niet in lijn met: 10 voorontsteking op poelie en teken op motorhuis.
Dat gaat niet. Dan stoot hij zoals Marc zegt tegen vacuumpot, bouten of condensator en slaat ij een kleinere draaiing al af.
De poelie kan in drie standen op de driehoekige as, mogelijk klopt daar iets niet.
Ik probeer nu eerst of bij anders plaatsen van de poelie, ik nog een combinatie poelie- rotor- cilinder in bdp kan krijgen
Misschien is de stand zoals die nu is zoals bovenaan door mij beschreven zo dat:
- de eerste cilinder (zoals Dopski opmerkt) in uitlaatslagpositie staat
- en de poelie er verkeerd op zit.
De rotor kan er maar op een manier in (maar misschien kan die ook inwendig fout zitten?)
Echter ik vrees dat Marc gelijk heeft en de rotoras er fout in zit. Weet nog ff niet wat ik daar allemaal voor moet doen
Vreemd is dat toen ik de motor begin dit jaar uit de auto heb gehaald mooi liep. De rotor ben ik toen om die reden niet aan geweest en precies zoals uitgebouwd laten zitten. Heb toen overigens niet met stroboscoop gecheckt of de motor op 10 voorontsteking stond of op dat aangebrachte merkteken.
Sleutelen is leuk als uiteindelijk de zes cilindertjes in evenwicht mooi 'in line' klinken.
Gelijk mooie muziek
Maar zover ben ik vrees ik nog niet.
Ja ik zie dat de rotor er maar op een manier op kan.
Als ik de rotor die er dus maar op een manier in kan naar cilinder 1 laat wijzen. Noem dit even: check 1
en combineer met eerste cilinder bovenin: check 2
en poelie op 10 voorontsteking (volgens boekje): check 3
hetgeen alle drie zo te combineren is.
Echter dan loopt de motor met moeite, niet zonder plofjes e.d. af te stellen.
Het witte aangebrachte merkteken combineert dan precies met teken op motorhuis (met stroboscoop erop)
Met draaien rotor krijg ik de stroboscoop niet in lijn met: 10 voorontsteking op poelie en teken op motorhuis.
Dat gaat niet. Dan stoot hij zoals Marc zegt tegen vacuumpot, bouten of condensator en slaat ij een kleinere draaiing al af.
De poelie kan in drie standen op de driehoekige as, mogelijk klopt daar iets niet.
Ik probeer nu eerst of bij anders plaatsen van de poelie, ik nog een combinatie poelie- rotor- cilinder in bdp kan krijgen
Misschien is de stand zoals die nu is zoals bovenaan door mij beschreven zo dat:
- de eerste cilinder (zoals Dopski opmerkt) in uitlaatslagpositie staat
- en de poelie er verkeerd op zit.
De rotor kan er maar op een manier in (maar misschien kan die ook inwendig fout zitten?)
Echter ik vrees dat Marc gelijk heeft en de rotoras er fout in zit. Weet nog ff niet wat ik daar allemaal voor moet doen

Vreemd is dat toen ik de motor begin dit jaar uit de auto heb gehaald mooi liep. De rotor ben ik toen om die reden niet aan geweest en precies zoals uitgebouwd laten zitten. Heb toen overigens niet met stroboscoop gecheckt of de motor op 10 voorontsteking stond of op dat aangebrachte merkteken.
Sleutelen is leuk als uiteindelijk de zes cilindertjes in evenwicht mooi 'in line' klinken.
Gelijk mooie muziek

Maar zover ben ik vrees ik nog niet.

