4 September 2012, 23:35
Ik denk dat het de computer (ECU) is. Deze zit in de passagiersvoetenbak, tegen het rechter schutbord.
Het schijnt dat de ECU's waarvan de cijfers op 561 eindigen het meeste problemen geven, wat deze kunnen doen is dat het signaal dat het systeemrelais aanstuurt af en toe op onregelmatige momenten wegvalt. Dit systeemrelais stuurt onder meer brandstofpompen, sensor en injectoren aan.
Ik heb dit probleem nu, dat soms de brandstofpompen niet gaan lopen waardoor de auto niet wil starten, met mijn USA specs 1992 240 GL met B230F motor. Morgen gaan we de ECU vervangen door een 946, afkomstig uit een 1993 240 GL Classic met FD motor.
Hoop dat dit het probleem oplost!
Zie ook:
http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/ecu.htm
http://www.brickboard.com/RWD/index.htm?...show_all=1
Het schijnt dat de ECU's waarvan de cijfers op 561 eindigen het meeste problemen geven, wat deze kunnen doen is dat het signaal dat het systeemrelais aanstuurt af en toe op onregelmatige momenten wegvalt. Dit systeemrelais stuurt onder meer brandstofpompen, sensor en injectoren aan.
Ik heb dit probleem nu, dat soms de brandstofpompen niet gaan lopen waardoor de auto niet wil starten, met mijn USA specs 1992 240 GL met B230F motor. Morgen gaan we de ECU vervangen door een 946, afkomstig uit een 1993 240 GL Classic met FD motor.
Hoop dat dit het probleem oplost!
Zie ook:
http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/ecu.htm
http://www.brickboard.com/RWD/index.htm?...show_all=1
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com