17 October 2014, 10:25
Marc1970 schreef:Niet echt nee. De B20 kop heeft vooral een grotere (diameter en) verbrandingskamer. Daarom wordt het weinig soeps op een B18, de compressie zal iets van 1:7 worden. Verder geen probleem als je maar een B20 koppakking neemt.
De dunste pakking die je kan vinden, komt er nog een paar tiende compressie bij. Wat je krijgt is een motor met 10-20 pk minder. Waarom geen B18 kop gezocht, misschien heb ik er nog wel 1, hij kwam van een B20 (dat kan ook).
Dank je. Ik heb een B20 kop liggen omdat ik die zocht voor een B20 die ik wilde reviseren. Die B20, met een rotte kop, zat toevallig in een donor die ik kocht. Change of plans. Er zijn al goedlopende B20's te vinden voor een kleine 500 eu. Revisie haalt dat daar niet bij en aangezien die dingen het makkelijk 5 ton volhouden....
Ik heb nu dus een kop liggen waarvan ik niet eens weet of het wel een B20 kop is, vandaar mijn andere vraag, en een complete motor die volledig uit elkaar ligt. Krukas rot, nokkenas rot....
Mijn B18 is niet zo heel vitaal meer en zal waarschijnlijk ook een nieuwe kop nodig hebben. Vandaar mijn vraag, voordat ik alles wegdoe.
Ik houd wel in gedachten dat u misschien nog een kop heeft liggen, voor het geval dat...
Ik bouw liever een complete motor in. B18 of B20 dat maakt me dan weer niet zoveel uit.
.