20 August 2012, 01:03
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 August 2012, 11:40 door BartWillem.)
Volgens het revisiebedrijf is het bij een ZF-bak ook af te raden om die te slepen (staat ook in de handleiding van de 740 en 940).
Maar volgens mij geldt dat voor alle oudere automaten.
Edit: nog even opgezocht, en als de oliepomp op de ingaande as zit dan krijgt de automaat alleen smering als de motor draait. Maar als de motor draait zou je doorgaans gewoon kunnen rijden met de auto en is slepen dus niet nodig.
Moet je slepen i.v.m. een defecte motor, dan krijgt de automaat dus geen enkele smering en loopt deze dus vast (met andere woorden: een BW of AW mag je dus niet slepen, tenzij je de cardan los gooit maar dat zullen veel mensen niet doen vrees ik). Terug naar de ZF: de koppelomvormer vindt slepen niet zo leuk en kan dan de geest geven. Oftewel: in beide gevallen is het beter om de achterwielen te voorzien van die sleep-plateautjes zodat er niets mee kan gebeuren.

Edit: nog even opgezocht, en als de oliepomp op de ingaande as zit dan krijgt de automaat alleen smering als de motor draait. Maar als de motor draait zou je doorgaans gewoon kunnen rijden met de auto en is slepen dus niet nodig.

