22 September 2014, 00:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 September 2014, 00:58 door Rin.)
Dag
Hij loopt!
Het asje van de rotor stond verkeerd. Maar verder ook de poelie. Deze stond vreemd gemerkt (waarschijnlijk op zelf gemarkeerd bdp) omdat de poelie (ook) verkeerd was aangebracht.
Heb krukas in bdp inlaat gezet, poelie op de juiste manier (op 0) op de as gemonteerd. Asje van de verdeler volgens afbeelding aangebracht. En met lampje de rotor op 10 vooronsteking gezet. Starten en hij liep meteen. Bij eerdere pogingen van afstellen heeft de ontsteking volledig verkeerd gestaan.
Vervolgens heb ik een electrische ontstekingsblokje aangebracht. Is zeer nauwkeurig af te stellen met een lampje en blijkt bij controle met stroboscoop exact op de juiste plek. Op de rotoras zit in het geheel geen druk meer van het fiberblokje van de contactpuntjes. En begrijp ik nu dat zelfs mèt speling op de rotoras, electrische ontsteking nauwkeuriger werkt. Ik plaats nu ook een 12 volts bobine (dus zonder weerstand) aangezien de electrische ontsteking hier mee overweg kan.
Ik ben benieuwd of er met de combinatie automaatachteras en vierbak die ik nu gecreëerd heb valt te schakelen. Maar laat dat nog weten.
Bedankt weer voor het meedenken!
Hij loopt!
Het asje van de rotor stond verkeerd. Maar verder ook de poelie. Deze stond vreemd gemerkt (waarschijnlijk op zelf gemarkeerd bdp) omdat de poelie (ook) verkeerd was aangebracht.
Heb krukas in bdp inlaat gezet, poelie op de juiste manier (op 0) op de as gemonteerd. Asje van de verdeler volgens afbeelding aangebracht. En met lampje de rotor op 10 vooronsteking gezet. Starten en hij liep meteen. Bij eerdere pogingen van afstellen heeft de ontsteking volledig verkeerd gestaan.
Vervolgens heb ik een electrische ontstekingsblokje aangebracht. Is zeer nauwkeurig af te stellen met een lampje en blijkt bij controle met stroboscoop exact op de juiste plek. Op de rotoras zit in het geheel geen druk meer van het fiberblokje van de contactpuntjes. En begrijp ik nu dat zelfs mèt speling op de rotoras, electrische ontsteking nauwkeuriger werkt. Ik plaats nu ook een 12 volts bobine (dus zonder weerstand) aangezien de electrische ontsteking hier mee overweg kan.
Ik ben benieuwd of er met de combinatie automaatachteras en vierbak die ik nu gecreëerd heb valt te schakelen. Maar laat dat nog weten.
Bedankt weer voor het meedenken!

