13 August 2012, 07:36
Ben bezig iemand te helpen met omwisseling van B200ET naar B230FT. Maar in het B230FT blok ontbreekt een sensor voor de watertemp. (achteraan voorbij de laatste cilinder aan zijde oliepeil)
Weet iemand wat de draad is van deze tempsensor? In het B230FT blok zit (zat) een busje en er zat ehlaas geen tapgat onder. Voorboring lijkt OK voor de draad van de sensor. Moet er alleen even een tap doorheen halen. Ik zou inschatten dat het iets van 1/2" maar dan is dus de vraag unc/npt/gas of ....???
Heb hier op het werken zo'n beetje een gamma aan skf lager liggen tot 500 doorsnede en alles eronder. Lijkt me handig om te weten wat het nr is van het toplager in de krukas naar de versnellingsbak. Indien het metrisch is heb ik een goede kans dat ik die hier uit het rek kan trekken. Indien het imperial is gaan we maar bij VOMD shoppen! Indien dus iemand het nr weet van dat lager hoor ik graag.
Groet,
Weet iemand wat de draad is van deze tempsensor? In het B230FT blok zit (zat) een busje en er zat ehlaas geen tapgat onder. Voorboring lijkt OK voor de draad van de sensor. Moet er alleen even een tap doorheen halen. Ik zou inschatten dat het iets van 1/2" maar dan is dus de vraag unc/npt/gas of ....???
Heb hier op het werken zo'n beetje een gamma aan skf lager liggen tot 500 doorsnede en alles eronder. Lijkt me handig om te weten wat het nr is van het toplager in de krukas naar de versnellingsbak. Indien het metrisch is heb ik een goede kans dat ik die hier uit het rek kan trekken. Indien het imperial is gaan we maar bij VOMD shoppen! Indien dus iemand het nr weet van dat lager hoor ik graag.
Groet,
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..