9 August 2012, 19:04
Hallo, ik ben gaan kijken waar de afvoergaten excact zaten. De twee voorste had ik snel gevonden en deze waren open, het water dat ik erin goot liep er gewoon uit aan de onderzijde. De twee achterste gaten die zag ik niet zitten, heb opnieuw water in de rand laten lopen echter de weg naar de voorste gaten dichtgemaakt en het water liep niet weg via de twee achterste gaten, deze waren dus dicht/verstopt. Gezien het feit dat ik de twee achterste gaten niet kon zien was het ook moeilijk om deze vanaf de bovenzijde proberen open te krijgen. Heb toen het kofferdeksel geopend en de slangen van het schuifdak van het t-stuk verwijderd waar op de slang van de ventilatiesleuf op zit. Vervolgens ben ik met een soort van dunne maar starre kunstof ontstoppingsveer van een meter of vier via de onderzijde van de gedemonteerde slang naar binnen en naar boven gegaan. In eerste instantie was er geen doorkomen aan maar na velen pogingen en soms ook gemopper ben ik er op een gegeven moment langzaam doorheen gekomen. Andere zijde idem, daarna opnieuw water in de schuifdakgoot laten lopen en tot mijn eigen verbazing kwam er heel langzaam maar toch water er doorheen naar de onderzijde van de slang.daarna de slangen opnieuw bevestigd. Of het schuifdak nu nog lekt weet ik niet, had de auto pas gewassen en helemaal in de was gezet. Wacht tot de auto nu vies is en spuit hem daarna af met de hogedrukspuit in de autowasbox, is nl. toch veel werk met wassen en afdrogen met zo'n grote auto. Ik laat wat weten, groet.
ezitter Volvo 264 GL (1975)