4 August 2012, 21:17
Dat is inderdaad een mooi stukje leesvoer!
Inmiddels ben ik er wel uit dat de overstap naar moderner nog niet op korte termijn zal zijn.
De 940 blijft wel een goede kandidaat voor t.z.t.
Dan wel: handgeschakeld, liefst een van de laatste, dus 1997/1998 maar sowieso modeljaar 1995 en nieuwer.
Wel zit ik dan automatisch vast aan LPT volgens mij (wil geen HPT).
Kun je een turbo eigenlijk 'disabelen' als hij het niet meer zou doen / olie gaat doen gebruiken?
In welke versies zit eigenlijk de M90 en in welke de M47?
Maar goed, als je eenmaal na gaat denken over die bedragen aan wegenbelasting, waarom dan geen V40....?
Het verbruik van zo'n 940 is met 1 op 10 op benzine en 1 op 8 op LPG nog best fors.
Dat zal bij een nog wat nieuwere nog wel gunstiger zijn.
Inmiddels ben ik er wel uit dat de overstap naar moderner nog niet op korte termijn zal zijn.
De 940 blijft wel een goede kandidaat voor t.z.t.
Dan wel: handgeschakeld, liefst een van de laatste, dus 1997/1998 maar sowieso modeljaar 1995 en nieuwer.
Wel zit ik dan automatisch vast aan LPT volgens mij (wil geen HPT).
Kun je een turbo eigenlijk 'disabelen' als hij het niet meer zou doen / olie gaat doen gebruiken?
In welke versies zit eigenlijk de M90 en in welke de M47?
Maar goed, als je eenmaal na gaat denken over die bedragen aan wegenbelasting, waarom dan geen V40....?
Het verbruik van zo'n 940 is met 1 op 10 op benzine en 1 op 8 op LPG nog best fors.
Dat zal bij een nog wat nieuwere nog wel gunstiger zijn.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl

