24 September 2012, 00:10
Tja zoals ik al zei: het zou mijn keuze niet zijn, als je dan toch bezig bent maken die paar Euro's ook niet uit. 
Interessant stukje leesvoer erover trouwens: http://www.matthewsvolvosite.com/forums/...=1&t=38342 een hele theorie waarom herbruik dus niet aan te raden is. Ook IPD raadt met klem aan om de kopbouten te vervangen en op Engelse Volvo-forums zijn er zelfs Volvo-monteurs die roepen dat je het ten alle tijden moet vervangen. Ook een kennis van me die bij de Volvo-dealer werkt vertelde me dat ze gewoon altijd nieuwe erop zetten (maar goed: dan is de factuur toch al in de duizenden Euro's en die paar Euro meer of minder valt niet eens op dan), ongeacht welk motortype het is.
Jammer dat ik zo snel het service bulletin over het vervangen bij B20's zo niet kan vinden, is lastig zoeken tegen de vele gigabytes PDF's en ander materiaal dat ik van Volvo heb.
Het is bij een B17 t/m B23 wel simpel: het oude type bout mag wel herbruikt worden maar de nieuwe types (die het meest voorkomen) mogen maximaal 5x herbruikt worden maar moeten bij enige twijfel gewoon vervangen worden.

Interessant stukje leesvoer erover trouwens: http://www.matthewsvolvosite.com/forums/...=1&t=38342 een hele theorie waarom herbruik dus niet aan te raden is. Ook IPD raadt met klem aan om de kopbouten te vervangen en op Engelse Volvo-forums zijn er zelfs Volvo-monteurs die roepen dat je het ten alle tijden moet vervangen. Ook een kennis van me die bij de Volvo-dealer werkt vertelde me dat ze gewoon altijd nieuwe erop zetten (maar goed: dan is de factuur toch al in de duizenden Euro's en die paar Euro meer of minder valt niet eens op dan), ongeacht welk motortype het is.
Jammer dat ik zo snel het service bulletin over het vervangen bij B20's zo niet kan vinden, is lastig zoeken tegen de vele gigabytes PDF's en ander materiaal dat ik van Volvo heb.
