23 September 2012, 19:47
Zoals ik al zei. We hebben een splinternieuwe naast alle gebruikte bouten gehouden, opgemeten met een schuifmaat. En totaal geen verschil gevonden. We hadden 20 gebruikte kopbouten. Bij 2 hadden we twijfel, deze hebben we weggegooid omdat we er toch zat hadden. En we hebben 2 andere gebruikt om de paspennen te maken. Die moet je, volgens de 3 verschillende werkplaatshandboeken die we hebben, gebruiken om de kop netjes recht op de pakkingen te leggen.
In geen van deze 3 hanboeken staat dat je ze moet vernieuwen. Haynes, Autobooks Kenneth Ball en de Olyslager.
Ook bij Nordicar werd verteld dat het niet hoeft en we zijn ook nog eens bij Ton van Kuik gaan vragen. Ook daar werd gezegd dat het bijna nooit voor kwam dat de bouten vervangen moesten worden.
Dus....Volvo schrijft voor??????? Ik dacht het niet.
In geen van deze 3 hanboeken staat dat je ze moet vernieuwen. Haynes, Autobooks Kenneth Ball en de Olyslager.
Ook bij Nordicar werd verteld dat het niet hoeft en we zijn ook nog eens bij Ton van Kuik gaan vragen. Ook daar werd gezegd dat het bijna nooit voor kwam dat de bouten vervangen moesten worden.
Dus....Volvo schrijft voor??????? Ik dacht het niet.
20 Jaar ervaring zegt niks, je kunt het ook 20 jaar verkeerd gedaan hebben.