25 July 2012, 14:44
Dirk342 schreef:Mee eens en het is gewoon waar; ze zijn niet snel (in verhouding met de tegenwoordige auto's), ze maken een bak (heerlijke) herrie, ze zijn absoluut niet zuing dus daar hoef je het allemaal niet voor te doen. Ook niet voor het zogenaamde goedkoop rijden want dat is het gewoon niet. Alles wat je eventueel uitspaart aan wegen- / houderschapsbelasting gaat wel op in het onderhoud, etc. Wil je het goed doen tenminste. Wat je er voor terug krijgt is een superbetrouwbare auto die je nooit zal laten staan.
In mijn situatie is het zo dat ik graag auto's heb met een 'verhaal', m.a.w. die dus wat meer bijzonder zijn als de 'gewone' 760. Dat ding van mij is er dus zo een; ex-Stasi (DDR) auto, uitgerust in 1982 met een TDIC motor (was toen helemaal niet voor een particulier te koop want zijn pas in 1987 geleverd), via grijze import naar België toe, daar door een Volvo dealer 'als nieuw zijnde' verkocht een een Belgische politie-ambtenaar. Hier heb ik 'm van overgenomen en is tie helemaal uit elkaar gegaan en opnieuw opgebouwd. Als je het chassisnummer ontleed kom je nog veel meer leukere dingen tegen (hij zo grijs van kleur zijn is tie echt niet en alleen plaatselijk door mij overgespoten), (het zou een handbak moeten zijn, is het niet want er ligt een ZF22HP4 automaatbak achter), (het zou een standaard kachel moeten zijn, is het niet want heeft ECC) En zo nog meer dingen. Volvo Zweden zegt ook dat alles klopt aan de auto, chassisnummer, de echte blauwe kleur, bak en motornummer, etc. Maar op speciaal verzoek van de Stasi werden de auto's ontraceerbaar gemaakt. Behalve in de fabriek natuurlijk.
Geweldig leuk en een waar genot om mee te rijden.
Gaaf!!! Heb je foto's?
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90