4 November 2014, 13:01
Nadat ik op het Nationaal Oldtimer Festival een gebroken zuigerveer veroorzaakt heb, werd het tijd voor een motorblok revisie. Ik heb hiervoor een ander blok gekocht wat na revisie kort gedraaid heeft. De zuigerveren waren echter niet naar mijn zin, dus daar heb ik een nieuw setje op gezet. De TT5 nokkenas heeft plaats moeten maken voor een TT6, iets meer lift en duratie. Dit ivm flowen kop en ander inlaatsysteem.
Het inlaatsysteem ga ik aanpassen aan het DCOE principe van Weber. Alleen dan met injectoren. Jenvey heeft hier mooie kits voor gemaakt. Vervolgens komt er een schuimfilter op met korte kelken. Ik ben benieuwd of mensen hier ervaring hebben met het inregelen van throttle bodies. Vaak wordt het aansturen van injectie dan lastig ivm het gebrek aan vacuum. Er zal dan een en ander aangestuurd moeten worden aan de hand van de gaskleppositie.
Het is nu even wachten op het lassen van de 4-2-1 spaghetti uitlaat. Blijkbaar zat er teveel spanning tussen de oren. Zodra dit gedaan is komt er voortaan ook direct een flexibel stuk tussen. Ik zoek hiervoor nog 2,5'' flenzen. Degene die je met drie boutjes vast zet. Ik zie woekerprijzen van 40 euro. Zo duur hoeft dat toch niet te zijn?
Wat plaatjes, dat kijkt men tenslotte het liefst ;-)
![[Afbeelding: 2014-10-28202503.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/1800-2014/2014-10-28202503.jpg)
![[Afbeelding: 2014-10-28204111.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/1800-2014/2014-10-28204111.jpg)
![[Afbeelding: 2014-10-28193032.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/1800-2014/2014-10-28193032.jpg)
![[Afbeelding: 2014-09-03174332.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/1800-2014/2014-09-03174332.jpg)
![[Afbeelding: 2014-08-23165000.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/1800-2014/2014-08-23165000.jpg)
![[Afbeelding: 2014-08-13202305.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/1800-2014/2014-08-13202305.jpg)
Tussendoor ook nog bezig met het aanpassen van mijn Amazon. Het plan is (mits we toegelaten worden) om de Tulpenrallye te gaan rijden in 2015.
Het inlaatsysteem ga ik aanpassen aan het DCOE principe van Weber. Alleen dan met injectoren. Jenvey heeft hier mooie kits voor gemaakt. Vervolgens komt er een schuimfilter op met korte kelken. Ik ben benieuwd of mensen hier ervaring hebben met het inregelen van throttle bodies. Vaak wordt het aansturen van injectie dan lastig ivm het gebrek aan vacuum. Er zal dan een en ander aangestuurd moeten worden aan de hand van de gaskleppositie.
Het is nu even wachten op het lassen van de 4-2-1 spaghetti uitlaat. Blijkbaar zat er teveel spanning tussen de oren. Zodra dit gedaan is komt er voortaan ook direct een flexibel stuk tussen. Ik zoek hiervoor nog 2,5'' flenzen. Degene die je met drie boutjes vast zet. Ik zie woekerprijzen van 40 euro. Zo duur hoeft dat toch niet te zijn?
Wat plaatjes, dat kijkt men tenslotte het liefst ;-)
![[Afbeelding: 2014-10-28202503.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/1800-2014/2014-10-28202503.jpg)
![[Afbeelding: 2014-10-28204111.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/1800-2014/2014-10-28204111.jpg)
![[Afbeelding: 2014-10-28193032.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/1800-2014/2014-10-28193032.jpg)
![[Afbeelding: 2014-09-03174332.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/1800-2014/2014-09-03174332.jpg)
![[Afbeelding: 2014-08-23165000.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/1800-2014/2014-08-23165000.jpg)
![[Afbeelding: 2014-08-13202305.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/1800-2014/2014-08-13202305.jpg)
Tussendoor ook nog bezig met het aanpassen van mijn Amazon. Het plan is (mits we toegelaten worden) om de Tulpenrallye te gaan rijden in 2015.
![[Afbeelding: DSC_0161.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/DSC_0161.jpg)
Groeten, Boele