Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zekering gloeisysteem
#13
In Belgie is het alternator, in Nederland is het dynamo, in het Frans is het alternateur. Als er een diode stuk is in de dynamo, dan licht het voorgloeilampje niet meer op na aanzetten van het contact ,maar gloeien de gloeikaarsen door tot het gloeirelais afslaat. Is de diode ok, dan voorziet de dynamo exstra stroom aan het gloeirelais, zodat na koude start de gloeikaarsen nog enkele tijd blijven doorgloeien na het starten.Dit kun nameten met een testlamp aangesloten op een gloeikaars.
Antwoord


Berichten in dit topic
Zekering gloeisysteem - door eerstkoffie - 2 July 2012, 21:43
Zekering gloeisysteem - door asterix - 2 July 2012, 23:05
Zekering gloeisysteem - door eerstkoffie - 3 July 2012, 01:23
Zekering gloeisysteem - door eerstkoffie - 12 July 2012, 17:44
Zekering gloeisysteem - door eerstkoffie - 16 July 2012, 12:07
Zekering gloeisysteem - door Sylvester - 17 July 2012, 16:18
Zekering gloeisysteem - door asterix - 17 July 2012, 18:19
Zekering gloeisysteem - door eerstkoffie - 17 July 2012, 19:41
Zekering gloeisysteem - door eerstkoffie - 17 July 2012, 22:14
Zekering gloeisysteem - door johan laveyne - 18 July 2012, 00:22
Zekering gloeisysteem - door eerstkoffie - 20 July 2012, 17:00
Zekering gloeisysteem - door eerstkoffie - 20 July 2012, 17:03
Zekering gloeisysteem - door johan laveyne - 21 July 2012, 13:00
Zekering gloeisysteem - door eerstkoffie - 8 August 2012, 14:28
Zekering gloeisysteem - door koelman - 8 August 2012, 18:49
Zekering gloeisysteem - door sacha - 8 August 2012, 19:19

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)