17 July 2012, 18:10
Dag allemaal. Mijn auto slaat nu zo vanaf ongeveer febr. plotseling af. Hoge/lage snelheden, stationair, droog/vochtig, warm/koud weer. Soms een tijdje niet dan 4x op 1 rid!
Als ik de stekker op de kabel van de vliegwielsensor een paar keer open en dicht doe kan ik weer starten.
Wat ik al heb gedaan!:
Nieuwe vliegwielsensor;
Nieuwe bobine;
Nieuwe plus-accupool-klem (was niet veel meer);
Nieuwe spanningsverdeler op mijn dynamo (incl. koolborstels welke erg kort waren).
Voor de heeft enorme vooruitgang geboekt! Ik heb na deze 700 km gereden zonder 1x afslaan. Dus ik dacht 'gemaakt'!
Toen sloeg de motor in eens weer af bij uitrollen voor stoplicht. Misschien iets met stationair toerental o.i.d. Maar een dagje later gebeurde het ook bij een constante snelheid van 80km/h.
Snap er helemaal niets meer van. De motor loopt top! Er is ook geen enkele aankondiging voordat de motor afslaat.
Van een prachtig lopende motor naar 'uit'! Geen onregelmatigeheden, schokkken of wat dan ook!
Iets wat wel opviel was dat het 'K'-relais enorm heet wordt als ik mijn dimlicht aanzet. Zo heet dat ik niet mijn vinger erop kan houden.
Mijn laatste probeersel is te rijden met alleen stadslicht. Tot nu toe gaat dat zonder afslaan ookal kan ik niet goed verklaren wat mijn dimlicht met het ontstekingscircuit van doen kan hebben.
Misschien trekt dat zoveel stroom door een slechte massa dat de ontsteking een tekort oploopt?
Ik hoop dat iemand die misschien herkent of tips voor me heeft want ik weet het echt niet meer!??
Alvast bedankt!
Ries
Als ik de stekker op de kabel van de vliegwielsensor een paar keer open en dicht doe kan ik weer starten.
Wat ik al heb gedaan!:
Nieuwe vliegwielsensor;
Nieuwe bobine;
Nieuwe plus-accupool-klem (was niet veel meer);
Nieuwe spanningsverdeler op mijn dynamo (incl. koolborstels welke erg kort waren).
Voor de heeft enorme vooruitgang geboekt! Ik heb na deze 700 km gereden zonder 1x afslaan. Dus ik dacht 'gemaakt'!
Toen sloeg de motor in eens weer af bij uitrollen voor stoplicht. Misschien iets met stationair toerental o.i.d. Maar een dagje later gebeurde het ook bij een constante snelheid van 80km/h.
Snap er helemaal niets meer van. De motor loopt top! Er is ook geen enkele aankondiging voordat de motor afslaat.
Van een prachtig lopende motor naar 'uit'! Geen onregelmatigeheden, schokkken of wat dan ook!
Iets wat wel opviel was dat het 'K'-relais enorm heet wordt als ik mijn dimlicht aanzet. Zo heet dat ik niet mijn vinger erop kan houden.
Mijn laatste probeersel is te rijden met alleen stadslicht. Tot nu toe gaat dat zonder afslaan ookal kan ik niet goed verklaren wat mijn dimlicht met het ontstekingscircuit van doen kan hebben.
Misschien trekt dat zoveel stroom door een slechte massa dat de ontsteking een tekort oploopt?
Ik hoop dat iemand die misschien herkent of tips voor me heeft want ik weet het echt niet meer!??
Alvast bedankt!
Ries