8 July 2012, 19:28
Beide varianten zijn verstelbaar. Van alle varianten (voor/achter en rood/geel) zijn alleen de gele voordempers in ingebouwde toestand snel te verstellen, met een stelschroef boven op de schokdemper (dus vanuit de motorruimte te verstellen, handig). Er is ook nog een onderscheid tussen het effect van de verstelling, waarbij de gele via de instelling wat meer invloed heeft.
De gele zijn stugger dan de rode dus de gele werken wat beter samen met stuggere veren. Beide zijn al sportiever dan standaard. Heb op mn 240 Koni geel rondom gehad, nu alleen nog maar achter omdat de voordempers stuk zijn gegaan. Nu Bilstein er op, die zijn iets minder stug dan de Koni Geel dempers waren op vol stug maar dat bevalt goed.
Op de rijhoogte hebben de dempers minimale invloed, enige is dat gasgevulde dempers ook wel weer wat kracht kosten om in te drukken dus vergeleken met versleten/oude/olie dempers ga je soms wel een fractie omhoog qua rijhoogte maar meer dan een halve cm zal het niet zijn, als het dat al is. Hoe slapper je veren zijn hoe meer.
Hier meer info bijvoorbeeld: http://www.arparts.nl/koni.htm
De gele zijn stugger dan de rode dus de gele werken wat beter samen met stuggere veren. Beide zijn al sportiever dan standaard. Heb op mn 240 Koni geel rondom gehad, nu alleen nog maar achter omdat de voordempers stuk zijn gegaan. Nu Bilstein er op, die zijn iets minder stug dan de Koni Geel dempers waren op vol stug maar dat bevalt goed.
Op de rijhoogte hebben de dempers minimale invloed, enige is dat gasgevulde dempers ook wel weer wat kracht kosten om in te drukken dus vergeleken met versleten/oude/olie dempers ga je soms wel een fractie omhoog qua rijhoogte maar meer dan een halve cm zal het niet zijn, als het dat al is. Hoe slapper je veren zijn hoe meer.
Hier meer info bijvoorbeeld: http://www.arparts.nl/koni.htm
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni