Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
koni's
#4
Beide varianten zijn verstelbaar. Van alle varianten (voor/achter en rood/geel) zijn alleen de gele voordempers in ingebouwde toestand snel te verstellen, met een stelschroef boven op de schokdemper (dus vanuit de motorruimte te verstellen, handig). Er is ook nog een onderscheid tussen het effect van de verstelling, waarbij de gele via de instelling wat meer invloed heeft.
De gele zijn stugger dan de rode dus de gele werken wat beter samen met stuggere veren. Beide zijn al sportiever dan standaard. Heb op mn 240 Koni geel rondom gehad, nu alleen nog maar achter omdat de voordempers stuk zijn gegaan. Nu Bilstein er op, die zijn iets minder stug dan de Koni Geel dempers waren op vol stug maar dat bevalt goed.

Op de rijhoogte hebben de dempers minimale invloed, enige is dat gasgevulde dempers ook wel weer wat kracht kosten om in te drukken dus vergeleken met versleten/oude/olie dempers ga je soms wel een fractie omhoog qua rijhoogte maar meer dan een halve cm zal het niet zijn, als het dat al is. Hoe slapper je veren zijn hoe meer.

Hier meer info bijvoorbeeld: http://www.arparts.nl/koni.htm
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord


Berichten in dit topic
koni's - door Laurens Zondag - 8 July 2012, 10:30
koni's - door Jambon - 8 July 2012, 11:10
koni's - door Laurens Zondag - 8 July 2012, 11:30
koni's - door Jw240 - 8 July 2012, 19:28

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Bilsteins of koni geel? kenneth94 15 16.198 21 March 2012, 11:09
Laatste bericht: Jw240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)