7 July 2012, 23:18
BartWillem schreef:De Zweedse APK is alleen zwaar bagger: tot nu toe heb ik nooit mogen zien dat een auto ingevoerd uit Zweden hier zo door de APK komt (en ik heb er ongeveer 150 uit Zweden ingevoerd). Haast altijd remverschil achter (wordt niet of nauwelijks naar gekeken in Zweden), voorruiten mogen gerust in gruzelementen liggen en meer van dat soort ongein.De Zweden gaan er namelijk van uit dat iedereen zijn auto veilig genoeg maakt omdat men daar over het algemeen toch grotere afstanden moet afleggen en dus een pechgeval of onveilige auto zich niet kan permitteren.
Even off topic:
Echt niet: met remverschil komt 'ie er zeker niet door heen. Heb ik twee keer aan de lijve mogen ondervinden.
Dat er hier een milder APK regime is, mee eens maar bagger, daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ook hier is de APK slechts een moment opname en met een raam aan barrels en andere gebreken die de veiligheid negatief beinvloeden kan je het echt wel vergeten.
Een brommende verrotte achterdemper is hier geen afkeur maar een aanmerking welke je wel binnen 6 weken moet herstellen.
Doe je dit niet en je wordt aan de kant gezet heb je een probleem.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden