27 September 2012, 15:44
Ben schreef:Als een grote speler als Hyundai er iets in ziet moet er toch wel wat aan de hand zijn: http://www.nu.nl/auto/2920017/hyundai-ix...rstof.html
Maar het verhaal van Hyundai lijkt er niet eens op... Hyundai plaatst een waterstoftank in een auto icm een waterstofcel. Die waterstofcel is een soort van membraan dat elektriciteit produceert mbv de waterstof. Vervolgens word deze elektriciteit gebruikt om elektromotoren aan te drijven die de auto voortbewegen. We hadden tien jaar geleden op het HBO al zo'n waterstofcel, das niks nieuws. Alleen commerciele toepassingen waren nog niet beschikbaar, daar brengt Hyundai verandering in. Maar moraal van het verhaal is dat dit dus pure waterstof (H2) is die getankt word bij een benzinestation oid (in de toekomst wellicht thuis vanuit het aardgasnetwerk???).
Het verhaal van watergas.nu gaat uit van watergas (waarvan men zelf niet eens definieert wat het is). Deze word opgewekt in de auto middels elektrolyse (zo word waterstof ook gemaakt trouwens).