30 September 2012, 15:13
volvo142 schreef:Dank voor de reactie!**in dat geval, en idd alleen los te checken, zit ie achter 1 van de vriesdoppen verstopt..**
Hoe weet ik welke ven ik moet bestellen (welke past goed ) **er zijn er diversen, eentje van de sloop kan ook voor veel minder**
Is het makkelijk om hem te plaatsen? **hangt er van af hoe handig je bent..**
Zet je hem aan de motor kan of juist als extra in de lege ruimte (voor de radiateur)? **ik heb um voor de rad. zitten, staat/hangt op z'n eigen steuntjes, zo houdt je ruimte over aan de motorzijde**
Het rubbertje is wat oud en een beetje ‘afgebrokkeld’ kan dat echt zoveel uitmaken? **als ie niet meer afdicht verlies je druk en zakt het kookpunt. Onlangs 2 stuks uit een binnenband geknipt ivm hetzelfe euvel. Als je zeker weet dat ie het water alleen uit het vaatje gooit ga dat dan eerst maar ens doen.. Nu het wat kouder is valt "stoom" eerder op en kun je met warme motor eenskijken waar en of ergen damp tevoorschijn komt..**
Wat betreft het verhaal over de buis in de kop: dat kan ik alleen checken wanneer ik de kop er weer afhaal neem ik aan? **helaas weel ja**
Waar in de kop zit die buis, is er makkelijk bij te komen en kan je hem zelf vervangen, mocht hij iid zijn weggerot/roest?
@Sven, idd, afpersen is een eenvoudig en doelmatig trucje, maar dan wel op de radiateur om zo het vaatje ook in de test mee te nemen.. maar bij de "stoomtest" moet dat ook al tevoorschijn komen als er ergens een lekkage is.
dan kun je ook zien of de nieuwgeplaatste pomp ook goed aansluit op de kop, de bekende dubbelgeslagen ringetjes.. terwijl er ook paddestoelvormige versies zijn geweest in de B20-24* periode..!!
oh ja, vergeet ook het rubber onder de radiateurdop niet..! 1e die goed afsluit is vaak alleen met gepast geweld los te krijgen..