19 June 2012, 16:39
Hallo,
Heb ook net de distributieriem vervangen van mijn 240 met B230 motor - moest wel de krukas blokkeren want de centrale bout zat zo vast dat de luchtsleutel het niet trok en ook de koppeling slipte (met op de handrem&in de versnelling zetten)!!!!
Dus gelukkig zit er een gat (geen idee waarom) in het versnellingsbakhuis, bij het oliefilter waar ik een stuk zelfgemaakt speciaal gereedschap in kon jassen zodat het vliegwiel geblokkeerd werd en voor elkaar! klusje duurt circa 2 en een half uur, inclusief speciaal gereedschap maken haha!
Blokkeren kan ook met een boor van 8.5mm oid, je steekt deze dan schuin in 1 van de balanceer-boringen die op je vliegwiel voorbijkomen als je de krukas verdraaid.
Volgende klusje duurt iets langer: de koppeling....
Heb ook net de distributieriem vervangen van mijn 240 met B230 motor - moest wel de krukas blokkeren want de centrale bout zat zo vast dat de luchtsleutel het niet trok en ook de koppeling slipte (met op de handrem&in de versnelling zetten)!!!!
Dus gelukkig zit er een gat (geen idee waarom) in het versnellingsbakhuis, bij het oliefilter waar ik een stuk zelfgemaakt speciaal gereedschap in kon jassen zodat het vliegwiel geblokkeerd werd en voor elkaar! klusje duurt circa 2 en een half uur, inclusief speciaal gereedschap maken haha!
Blokkeren kan ook met een boor van 8.5mm oid, je steekt deze dan schuin in 1 van de balanceer-boringen die op je vliegwiel voorbijkomen als je de krukas verdraaid.
Volgende klusje duurt iets langer: de koppeling....