Vandaag de auto bij de garage voor een beurt en de APK.
Meteen de scharnieren laten vervangen. Daarbij de oorzaak van het afbreken ontdekt.
Het scharnier blijkt met 2 verschillende bouten, een korte en een lange, bevestigd te zijn.
Kennelijk is door een vorige eigenaar de bedrading naar de achterklep vervangen en zijn daarbij de scharnieren losgemaakt.
Bij het opnieuw monteren zijn de bouten verwisseld, de lange op de plek van de korte en de korte op de plek van de lange.
Daardoor zat e.e.a. maar op twee slagen van de bout 'vast'. Mazzel dat het niet eerder is misgegaan.
En we stelden vast dat het linker scharnier ook gebroken was. Goed dat ik een set van 2 had laten komen.
Meteen de scharnieren laten vervangen. Daarbij de oorzaak van het afbreken ontdekt.
Het scharnier blijkt met 2 verschillende bouten, een korte en een lange, bevestigd te zijn.
Kennelijk is door een vorige eigenaar de bedrading naar de achterklep vervangen en zijn daarbij de scharnieren losgemaakt.
Bij het opnieuw monteren zijn de bouten verwisseld, de lange op de plek van de korte en de korte op de plek van de lange.
Daardoor zat e.e.a. maar op twee slagen van de bout 'vast'. Mazzel dat het niet eerder is misgegaan.
En we stelden vast dat het linker scharnier ook gebroken was. Goed dat ik een set van 2 had laten komen.
Voor elke dag: Blackbird 245GLE MY1993 - http://www.volvo-forum.nl - het forum voor álle Volvo liefhebbers

