20 March 2006, 17:37
Funs: Ik heb een foto van de krukas geplaats op jouw verzoek.
Ticcie:
Je hebt gelijk, je mag een alu kop wel vlakken. Een paar tiende van een mm.
Ik heb echter een motor gezien, waarbij de kop 2-3 mm gevlakt was. Je krijgt dan een hoogte verschil met de distributiedeksel. Dit was opgelost met vloeibare pakking. Niet de meest elegante oplossing.
De cylinderbussen zien er van binnen goed uit. Ze worden wel gehoond en er komen nieuwe zuigerveren in. Als je toch bezig bent, waarom niet meteen goed.
Ticcie:
Je hebt gelijk, je mag een alu kop wel vlakken. Een paar tiende van een mm.
Ik heb echter een motor gezien, waarbij de kop 2-3 mm gevlakt was. Je krijgt dan een hoogte verschil met de distributiedeksel. Dit was opgelost met vloeibare pakking. Niet de meest elegante oplossing.
De cylinderbussen zien er van binnen goed uit. Ze worden wel gehoond en er komen nieuwe zuigerveren in. Als je toch bezig bent, waarom niet meteen goed.
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering

