15 June 2012, 19:45
DopdeDouwer schreef:Heb je er ook een klokje bij? Of hang je dit alleen aan de laptop?
Geen klokje erbij, ik wil het ook niet vast monteren in de auto. Zo kan ik het uitwisselen in de Combi, 1800 en de fiat van mijn zusje. Al is daar niet zoveel vermogenswinst te boeken denk ik;-)
Ik heb als laptop een Macbook, volgens mij zijn daar geen progjes voor mbt de controller. Om er nu een windhoos partitie op te gaan installeren.. Gehoord dat het ook met een multimeter kan. Voor mij goed genoeg.
BartWillem schreef:Persoonlijk zou ik zo'n B20 niet opboren naar een B21-maat, dat kan echt grote problemen geven. Het is niet voor niets dat Volvo er ook gauw mee gekapt was en vandaag heb ik ook weer een triest verhaal mogen horen over zo'n opgeboord blok: gat in de cilinderwanden, terwijl er eigenlijk niets spannends mee gebeurd was. Helaas hoor je dat soort verhalen best vaak over opgeboorde B20's.
Echt? Dat verhaal heb ik nog nooit gehoord! Wel tijdens het boren, maar niet nadat het in gebruik is genomen. Overigens is 2100cc nog wel iets anders dan 2300 cc he..
Ik ben het ergens wel met je eens, juist doordat dit blok nog goed is, hoef ik waarschijnlijk alleen te honen, zuigerveren vervangen en gelijk de lagerschalen van de nokkenas.
Groeten, Boele