2 October 2012, 15:42
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 October 2012, 16:12 door Marc1970.)
De standaard koeling is prima opgewassen tegen z'n taak. Ik heb 4 140's gehad met de gangbare koeling (oranje fan met 4 bladen, lekkende waterpomp, allerlei expansievaatjes en slangen door elkaar, bruin koelwater, gehavende radiateur, etc), en die staan ook wel eens in de zon met files maar nooit oververhit geraakt.
Koeling is ongeveer het laatste waar ik aan denk, 3 van de 4 hadden niet eens een werkende TEMP op het dashboard.
De buis in de kop is van koper (in de B18 kop tenminste) en je kan hem zien door de vriesplug aan de voorkant eruit te halen, de plug naast de thermostaat is dat. Dat scheelt weer een koppakking.
De ontsteking inderdaad (te vroeg of te laat), en een te arm brandstofmengsel kunnen de motor aardig opwarmen.
Koeling is ongeveer het laatste waar ik aan denk, 3 van de 4 hadden niet eens een werkende TEMP op het dashboard.
De buis in de kop is van koper (in de B18 kop tenminste) en je kan hem zien door de vriesplug aan de voorkant eruit te halen, de plug naast de thermostaat is dat. Dat scheelt weer een koppakking.
De ontsteking inderdaad (te vroeg of te laat), en een te arm brandstofmengsel kunnen de motor aardig opwarmen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969