7 June 2012, 00:38
Pfffft... Juist twee dagen bezig geweest met een kdfi aansluiten. Een b230ft met daarop zowel gas als benzineinjectie. Daarbij zijn mij twee grote nadelen opgevallen tov de kdfi.
De kdfi zou een waterdichte behuizing hebben. Helaas zit de map-sensor (manifold air pressure) in de behuizing. Daarvoor moet een gat gemaakt worden in de behuizing. Hoe je dit waterdicht maakt is jouw zorg. Verder is behuizing erg krap waardoor dit best een lastig klusje is. Ook zit de map-sensor niet zoals bij ms op de printplaat vast omdat deze daar niet in voorzien is. Daardoor komt de kracht van het slangetje dat een krap bochtje maakt in de behuizing volledig op de sensor. Daardoor brak er een pin af en moest de soldeerbout ter hand genomen worden. Erg jammer....
Moeilijkheid twee was toch wel de stekker. Die is wel netjes als ie in elkaar zit, maar in elkaar zetten is een draak! Beetje dikkere draden voor bijvoorbeeld de massa van een wasted spark bobine is bijna niet te doen.
Al met al vanmiddag om twee uur de sleutel maar eens omgedraaid. Vijf seconden doorstarten en hij liep. Wel veel last van een resettende ecu. Dat heeft ons de rest van de middag bezig gehouden en is nog niet opgelost.
De kdfi zou een waterdichte behuizing hebben. Helaas zit de map-sensor (manifold air pressure) in de behuizing. Daarvoor moet een gat gemaakt worden in de behuizing. Hoe je dit waterdicht maakt is jouw zorg. Verder is behuizing erg krap waardoor dit best een lastig klusje is. Ook zit de map-sensor niet zoals bij ms op de printplaat vast omdat deze daar niet in voorzien is. Daardoor komt de kracht van het slangetje dat een krap bochtje maakt in de behuizing volledig op de sensor. Daardoor brak er een pin af en moest de soldeerbout ter hand genomen worden. Erg jammer....
Moeilijkheid twee was toch wel de stekker. Die is wel netjes als ie in elkaar zit, maar in elkaar zetten is een draak! Beetje dikkere draden voor bijvoorbeeld de massa van een wasted spark bobine is bijna niet te doen.
Al met al vanmiddag om twee uur de sleutel maar eens omgedraaid. Vijf seconden doorstarten en hij liep. Wel veel last van een resettende ecu. Dat heeft ons de rest van de middag bezig gehouden en is nog niet opgelost.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014