Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stuurbekrachtigerpomp in 144 boven ?
Om te beginnen: ik heb op de sloop een keer een 140 gezien waar de pomp linksonder zat, zoals bij de 164. Of dat origineel was durf ik niet te zeggen. Verder heb ik inderdaad ook altijd de pomp rechtsboven gezien op de 140.

Wat van belang is voor het monteren van de pomp op de rechter bovenkant van het blok is de vraag of de juiste montagegaten er zitten. De pomp zit met drie bouten vast op het blok: onderaan met de bout waarmee ook de arm om de dynamo te stellen vast zit; linksboven met een bout die anders niet nodig is, en achterop met een bout in een montage-gat boven de uitlaatpoort van cil #1. Het eerste bevestigingspunt zit er natuurlijk altijd, het tweede weet ik niet zeker, en het derde gat zit er sowieso niet altijd.

Het schijnt dat de injectie-koppen de juiste montagepunten altijd hebben. Maar mijn B20A met 8-gaats krukas heeft ze ook. Dit is een laat model blok (8-gaats krukassen zijn van 74 en 75 toch?) met dus ook grote inlaatkleppen. Ik vermoed dat voor deze koppen dezelfde casting is gebruikt als voor de injectiekoppen, dus met alle montagepunten.

Of het montagepunt voor de pulley linksboven altijd aanwezig is weet ik niet. Het gaat volgens mij om dit gat; zie hieronder, gemarkeerd met groene cirkel.

[Afbeelding: DSC00385.JPG]

Mocht je de juiste cilinderkop hebben, dan kan de montage dus beginnen. De pulley dus zoals hierboven, en je hebt een dubbele krukaspulley nodig.
De pomp zit bevestigd zoals ik beschreef, zie hieronder voor een plaatje:

[Afbeelding: 1398530078_446051cf20_o.jpg]

Let er bij montage wel op welk model pitman-arm er op het stuurhuis zit je hebt namelijk twee modellen. De arm van het hulpstuurhuis moet natuurlijk identiek zijn, en de lengte van de middelste stuurstang is afhankelijk van het model pitman-arm.
Antwoord

Berichten in dit topic
stuurbekrachtigerpomp in 144 boven ? - door keter - 6 June 2012, 08:46
stuurbekrachtigerpomp in 144 boven ? - door Jambon - 6 June 2012, 09:38
stuurbekrachtigerpomp in 144 boven ? - door keter - 6 June 2012, 10:18

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  trillingen boven 80 km/u Lenny_245 12 16.440 12 July 2010, 23:53
Laatste bericht: 242-turbo

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: