Ook nog een mooie klusblunder van alweer een tijdje terug:
De olie van de 850 moest vervangen worden. Nou is dat een klusje waaruit het halve toppic hier is opgesteld dus voorzichtigheid was geboden.
En een gewaarschuwd man telt voor twee. Alle hulpmiddelen waren klaargezet om een letterlijke smeerboel te voorkomen.
Het was even zoeken naar de aftapplug, deze zit niet aan de onderkant maar aan de zeikant van het blok.
Teiltje op zn plaats gezet, en de plug losgedraaid. Normaal gesproken valt de olie naar beneden omdat de plug aan de onderzijde zit,
doordat de plug hier aan de zijkant zit, zal de olie dus iets opzij "vallen". Daar rekening mee houdend het teiltje op zn plaats gezet.
Maar dat de olie als een dikke staal van een cm of 2 in diameter en met een vaart van mach 3 eruit zou spuiten, was niet in de calculatie meegenomen.
Met als resultaat dat de straal zo'n 50 cm uit dat gat spoot, ver voorbij het teiltje...
FFFFFFUUUUuuu :third:
De olie van de 850 moest vervangen worden. Nou is dat een klusje waaruit het halve toppic hier is opgesteld dus voorzichtigheid was geboden.
En een gewaarschuwd man telt voor twee. Alle hulpmiddelen waren klaargezet om een letterlijke smeerboel te voorkomen.
Het was even zoeken naar de aftapplug, deze zit niet aan de onderkant maar aan de zeikant van het blok.
Teiltje op zn plaats gezet, en de plug losgedraaid. Normaal gesproken valt de olie naar beneden omdat de plug aan de onderzijde zit,
doordat de plug hier aan de zijkant zit, zal de olie dus iets opzij "vallen". Daar rekening mee houdend het teiltje op zn plaats gezet.
Maar dat de olie als een dikke staal van een cm of 2 in diameter en met een vaart van mach 3 eruit zou spuiten, was niet in de calculatie meegenomen.
Met als resultaat dat de straal zo'n 50 cm uit dat gat spoot, ver voorbij het teiltje...
FFFFFFUUUUuuu :third:
Volvo 142S - 1973
Felix
Felix

