19 May 2012, 20:30
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 May 2012, 23:14 door zweedse schone.)
Zo auto is terug van de spuiter, zit van top tot teen in nieuwe lak. Alle roestplekken heeft hij grondig aangepakt en
heb linker voorscherm vervangen. Aan mij was de klus om alles weer in elkaar te zetten. Was kale auto, geen bumpers, lampen, sierstrippen etc maar is leuk en leerzaam. Nu toe aan de carburateur. Heb de Pierburg eraf gehaald, helemaal schoon gemaakt met carburateurreiniger en heb de sproeier (compleet met cilinder) en sproeierbuis en membraam en vlotter van 1 van de Strombergs gebruikt. Zit er weer op en hij lekt geen benzine meer in luchtfilter. Oude membraam van Pierburg eens goed bekeken, zat klein scheurtje in dit veroorzaakte zo goed als zeker het lekken naar de luchtfilterslang. De cilinder met de sproeier en de sproeierbuis is wat minder succesvol. Veel blauwe rook, loopt wel redelijk tot goed als je rijdt maar stationair slaat hij af. Gaskabel strakker gezet maar niet happy met de wat blauwe walm. Morgen haal ik carb er maar weer af en koppel het membraam los van de sproeiercilinder en plaats weer de originele sproeier die eruit komt. Kan ook niet zien welke beter is. Moeilijk meetbaar met oog en ga eerst weer voor origineel en kijken of hij dan weer netjes loopt zonder blauwe rook. Vlotter laat ik denk ik zitten ook al was de originele nog goed. Misschien is alles wel af te stellen zo als het nu gemonteerd is maar aangezien ik maar weinig stelschroeven zie en geen meetapp heb gaan we voor de wissel dit wissel dat manier. Begin vraag van topic en het antwoord volgens mijn ervaring; alles is naar mijn idee en op het oog dus uitwisselbaar tussen een Pierburg 175 cdus en Stromberg 175 cdus.
heb linker voorscherm vervangen. Aan mij was de klus om alles weer in elkaar te zetten. Was kale auto, geen bumpers, lampen, sierstrippen etc maar is leuk en leerzaam. Nu toe aan de carburateur. Heb de Pierburg eraf gehaald, helemaal schoon gemaakt met carburateurreiniger en heb de sproeier (compleet met cilinder) en sproeierbuis en membraam en vlotter van 1 van de Strombergs gebruikt. Zit er weer op en hij lekt geen benzine meer in luchtfilter. Oude membraam van Pierburg eens goed bekeken, zat klein scheurtje in dit veroorzaakte zo goed als zeker het lekken naar de luchtfilterslang. De cilinder met de sproeier en de sproeierbuis is wat minder succesvol. Veel blauwe rook, loopt wel redelijk tot goed als je rijdt maar stationair slaat hij af. Gaskabel strakker gezet maar niet happy met de wat blauwe walm. Morgen haal ik carb er maar weer af en koppel het membraam los van de sproeiercilinder en plaats weer de originele sproeier die eruit komt. Kan ook niet zien welke beter is. Moeilijk meetbaar met oog en ga eerst weer voor origineel en kijken of hij dan weer netjes loopt zonder blauwe rook. Vlotter laat ik denk ik zitten ook al was de originele nog goed. Misschien is alles wel af te stellen zo als het nu gemonteerd is maar aangezien ik maar weinig stelschroeven zie en geen meetapp heb gaan we voor de wissel dit wissel dat manier. Begin vraag van topic en het antwoord volgens mijn ervaring; alles is naar mijn idee en op het oog dus uitwisselbaar tussen een Pierburg 175 cdus en Stromberg 175 cdus.