11 October 2012, 09:03
Weet iemand of het voor revisie goed/raadzaam/mogelijk is om de twee helften van de remklauw van elkaar los te schroeven dmv de 3 bouten? Een ervaren monteur vertelde me dat je een remklauw nooit uit elkaar mag nemen omdat je ze bij montage nooit meer 100% afsluitend op elkaar zou kunnen krijgen.
Ik heb dit tot nu toe bij twee 240's gedaan en beide keren blijkt het daarna moeilijk tot onmogelijk om goede remdruk op te bouwen (vruchteloos ontluchten met bovendruk ('eezibleed"), vacuum ("vacu-boy"), intrappen, hoofdremcilinder reviseren, hoofdremcilinder vervangen.
10 liter DOT4 later blijft er lucht in het systeem zitten!
Nu lijkt lekkage in de remklauwen zelf de enige overgebleven oorzaak- of ik zie iets over het hoofd
Voordat ik nu 8 nieuwe remklauwen op deze twee auto's ga zetten, vroeg ik me af of iemand de theorie kan bevestigen of ontkrachten ??
(op youtube dit filmpje waarin de boel doodleuk toch uit elkaar wordt getrokken: http://www.youtube.com/watch?v=Zlfmc-brMic)
Ik heb dit tot nu toe bij twee 240's gedaan en beide keren blijkt het daarna moeilijk tot onmogelijk om goede remdruk op te bouwen (vruchteloos ontluchten met bovendruk ('eezibleed"), vacuum ("vacu-boy"), intrappen, hoofdremcilinder reviseren, hoofdremcilinder vervangen.
10 liter DOT4 later blijft er lucht in het systeem zitten!
Nu lijkt lekkage in de remklauwen zelf de enige overgebleven oorzaak- of ik zie iets over het hoofd
Voordat ik nu 8 nieuwe remklauwen op deze twee auto's ga zetten, vroeg ik me af of iemand de theorie kan bevestigen of ontkrachten ??
(op youtube dit filmpje waarin de boel doodleuk toch uit elkaar wordt getrokken: http://www.youtube.com/watch?v=Zlfmc-brMic)

