25 April 2012, 23:09
omdat er tegenwoordig meer auto's zijn waar weinig inbouwdiepte voorhanden is, zijn er speakers te koop met een plattere magneet, maar met een grotere diameter. Om ruimte te winnen heeft men "vierkante" draad gebruikt in de spoel zodat er toch meer windingen mogelijk zijn en dus een speaker met kleine afmetingen en desondanks meer vermogen (iets..) Lage tonen op die locatie kun je vergeten, daar moet je meer voor doen.. liefst een 2weg set zodat de deurspeaker alleen die frequentie vertaald, en de tweetersomhoog gericht onder de vooruit zodat het geluid wat beter verstrooid en niet te hard of te schel wordt.. kwestie van eigen smaak uiteraard..
Ik heb een 2weg set van Hertz liggen voor die locatie, grotere diameter dan normaal ivm middem/laag, maar te groot ivm de raamslinger, kan er pas in zodra eea electrisch bedient wordt en er ruimte ontstaat voor en opbouw.. (wat een gedoe voor een beetje geluid..)
Ik heb een 2weg set van Hertz liggen voor die locatie, grotere diameter dan normaal ivm middem/laag, maar te groot ivm de raamslinger, kan er pas in zodra eea electrisch bedient wordt en er ruimte ontstaat voor en opbouw.. (wat een gedoe voor een beetje geluid..)