22 April 2012, 23:53
daar heb je tegenwoordig handige sets voor, bv bij Mediamarkt of Halfords. Zit een waterdichte zekeringhouder bij, deze sluit je deugdelijk aan op de + pool en proberen goed weg te leggen of te binden aan het dichtst bijzijnde stukje auto of kabelboom. Laat de zekering er voorlopig ff uit..! De kabel leg je vervolgens met ty-rips bij de originele kabelboom langs het binnenscherm richting schutbord. Zoek een doorvoerrubber uit waarmee je door het schutbord kunt, nooit zonder rubbers waar dan ook.. eenmaal in het interieur blijf je links en verdijn je achter het linker "schoppaneeltje" onder het dashboard, naar beneden en onder de vloerbedekking langs de dorpel, zie ook de foto's van Rob.. eenmaal in de kofferbak gekomen bepaal je eerst waar de versterker definitief komt. Ik raad je aan om ook zo'n condensator te kopen, dat komt het geluid echt ten goede. Deze monteer je dus dicht bij / naast de versterker. Deze condesator is ontladen en moet dus eerst op de accu worden geladen met een weerstandje (weet ff niet hoeveel maar dat moet de audiomeneer je zo kunnen vertellen en meegeven. Wellicht laadt ie um voor je.. Dan zit er dus 12V in en kan ie gewoon gekoppeld worden.
Zonder condensator kan ook hoor, ik wil je niet op extra kosten jagen, en ik weet niet hoe kritisch je luistert..
Dan pas bepaal je de lengte van de kabel welke je ook daar veilig weg legt. Als dat ding zit kun je de + in de versterker aansluiten Ãn de =pool van de condensator (geen idee wat je hebt en welke terminals er op zitten...) Dan zit er in zo'n set ook een - kabel en enkele kabel ogen om op de kabels te knijpen. Dit doe je met een goede tang en gelijkmatig anders creëer je al meteen een zwakke schakel en weerstand en da's zonder van het werk en de spullen. De - kabel idem maar zo kort mogelijk, zowel op de - pool van de condensator en - terminal van je versterker, kun je ook doorlussen.. het uiteinde(en) monteer je onder een schroef welke al in de carroserie zit. In de koffer is dat bv eentje van het kofferdeksel scharnier, zal M8 zijn. Anders een zware parker van die dikte warvoor je een gaatje voorboord, bv ook in het blik waar het scharnier zit, iig ergens waar je je niet later kunt verwonden aan de punt en binnen de auto zodat de boel niet gaat roesten..
Als eea zit (op je gemak nog ens checken..) stekker je even een los draadje aan de remote welke je tegen de +kabel houdt achterin, de hoofd terminal van het toestel.. uiteraard heb je inmiddels de zekering voorin de auto al geplaatst (paar reserve is soms wel prettig, en check ff welke waarde deze - en + mag hebben..) , anywho, als het goed is gaat er dan eoa led-je branden, ws groen, dan istie ingeschakeld en zal ie dit ook doen als je de remote op je radio hebt gekoppeld... oh ja, sluit de boel niet over contact aan en maak er een gewoonte van hem uit te zetten voordat je de auto start of afzet, de stoor-spanning in het boordnet veroorzaakt aardige "klappen" bij het starten etc., arme woofer en de rest zeg maar...
Zonder condensator kan ook hoor, ik wil je niet op extra kosten jagen, en ik weet niet hoe kritisch je luistert..
Dan pas bepaal je de lengte van de kabel welke je ook daar veilig weg legt. Als dat ding zit kun je de + in de versterker aansluiten Ãn de =pool van de condensator (geen idee wat je hebt en welke terminals er op zitten...) Dan zit er in zo'n set ook een - kabel en enkele kabel ogen om op de kabels te knijpen. Dit doe je met een goede tang en gelijkmatig anders creëer je al meteen een zwakke schakel en weerstand en da's zonder van het werk en de spullen. De - kabel idem maar zo kort mogelijk, zowel op de - pool van de condensator en - terminal van je versterker, kun je ook doorlussen.. het uiteinde(en) monteer je onder een schroef welke al in de carroserie zit. In de koffer is dat bv eentje van het kofferdeksel scharnier, zal M8 zijn. Anders een zware parker van die dikte warvoor je een gaatje voorboord, bv ook in het blik waar het scharnier zit, iig ergens waar je je niet later kunt verwonden aan de punt en binnen de auto zodat de boel niet gaat roesten..
Als eea zit (op je gemak nog ens checken..) stekker je even een los draadje aan de remote welke je tegen de +kabel houdt achterin, de hoofd terminal van het toestel.. uiteraard heb je inmiddels de zekering voorin de auto al geplaatst (paar reserve is soms wel prettig, en check ff welke waarde deze - en + mag hebben..) , anywho, als het goed is gaat er dan eoa led-je branden, ws groen, dan istie ingeschakeld en zal ie dit ook doen als je de remote op je radio hebt gekoppeld... oh ja, sluit de boel niet over contact aan en maak er een gewoonte van hem uit te zetten voordat je de auto start of afzet, de stoor-spanning in het boordnet veroorzaakt aardige "klappen" bij het starten etc., arme woofer en de rest zeg maar...