17 April 2012, 20:17
Bij het installeren van een oliedrukmeter heb ik wat tegenslag opgelopen.
Er lijkt een los contact te zijn opgetreden waardoor de controlelampjes in de tellerunit zijn gaan knipperen. Dit met name bij stationair toerental, bij hoger toerental wordt het minder en soms verdwijnt het geheel. Tevens lijkt het knipperen te reageren op trillingen van de motor of wegdek.
Tijdens het sleutelen heeft de plus van de dynamo kort de aarde geraakt, vonkte even. Ik heb de laadstroom gemeten, deze is continu ca. 14 Volt. Dit lag eerder lager bij stationair toerental.
Ik kan niet vinden waar het euvel in zit maar denk aan de spanningsregelaar op de dynamo of de tellerunit. Wellicht een slechte aarding???
Wie kan me verder helpen?
Sil
Er lijkt een los contact te zijn opgetreden waardoor de controlelampjes in de tellerunit zijn gaan knipperen. Dit met name bij stationair toerental, bij hoger toerental wordt het minder en soms verdwijnt het geheel. Tevens lijkt het knipperen te reageren op trillingen van de motor of wegdek.
Tijdens het sleutelen heeft de plus van de dynamo kort de aarde geraakt, vonkte even. Ik heb de laadstroom gemeten, deze is continu ca. 14 Volt. Dit lag eerder lager bij stationair toerental.
Ik kan niet vinden waar het euvel in zit maar denk aan de spanningsregelaar op de dynamo of de tellerunit. Wellicht een slechte aarding???
Wie kan me verder helpen?
Sil
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio