17 April 2012, 09:32
isis schreef:Bedankt voor jullie reacties.
@Marc1970 : die had ik gemist, dat is idd de info die ik zocht.
Het valt me wel op dat er veel zelf geklust wordt, dat drukt de kosten natuurlijk
aardig. Helaas is dat (op het verversen van olie, vervangen van lampjes etc na) voor
mij niet weggelegd. Dus een jaarlijks onderhoudsbudget van rond de €1000 lijkt me
idd vrij reeel.
Ik had er al rekening mee gehouden dat de besparing op de wegenbelasting
rechtstreeks in de onderhoudspot zouden verdwijnen... Dat vind ik overigens geen probleem,
je rijdt in een mooie auto, daarnaast geloof ik dat het rijden van oude auto's
ook beter voor het millieu is. Niet qua uitstoot van de auto zelf, maar wel vanwege
de energie die nodig is om een nieuwe auto te maken.
Aldoende leert men sleutelen. Toen ik m'n Kever eind 2009 kocht had ik nog nooit aan een auto gesleuteld (behalve dan bij een vriend van me een beetje meehelpen). Door er gewoon aan te beginnen, met een werkplaatshandboek erbij, kom je een heel eind kan ik je zeggen.
En wat betreft de uitstoot, op LPG compenseert het dan wel weer een hoop.