Gezien 3 kids op de achterbank zou ik op basis van mijn "25 jaar zit ervaring op de achterbank" gaan voor een 740/940 of 850. Voor m'n gevoel had de 740 meer beenruimte, maar toen was ik zelf ook een stuk kleiner
.
Kostprijs zo ongeveer respectievelijk opgeschreven.
Vooral een 940 kan je volgens mij goedkoop rijden; gewoon oprijden niet willen upgraden... en als je iets gerepareerd moet worden, is het vaak goed zelf te doen. Ga je onderhoud uitbesteden wordt het een stuk lastiger om goedkoop rond te rijden. De laatste tijd zie je dat veel 940's en 850's weggedaan worden; veel 2e handsonderdelen of goedkope "oprij-auto's".
Qua benzine verbruik ontlopen ze elkaar niet zoveel (uitgaande van niet turboblokken). De keuze tussen LPG of Benzine hangt af van het aantal km's per jaar. De 850 heeft ook goede dieselblokken.
.Kostprijs zo ongeveer respectievelijk opgeschreven.
Vooral een 940 kan je volgens mij goedkoop rijden; gewoon oprijden niet willen upgraden... en als je iets gerepareerd moet worden, is het vaak goed zelf te doen. Ga je onderhoud uitbesteden wordt het een stuk lastiger om goedkoop rond te rijden. De laatste tijd zie je dat veel 940's en 850's weggedaan worden; veel 2e handsonderdelen of goedkope "oprij-auto's".
Qua benzine verbruik ontlopen ze elkaar niet zoveel (uitgaande van niet turboblokken). De keuze tussen LPG of Benzine hangt af van het aantal km's per jaar. De 850 heeft ook goede dieselblokken.

