De rubbers en pakkingen zijn nog wel te vinden. De vlotter van LPG-carbs wil wel eens lek of losgeslagen zijn van het rammelen in een lege vlotterkamer. Verder zou ik beide goed bekijken, ligt ook een beetje aan de prijs, 40 euro is al heel wat voor een losliggende en oncourante carb van een niet veelvoorkomende motor zonder enige vorm van garantie.
En aan jezelf (en de ruimte), ik heb voor de 240 en de 144 een compleet brandstofsysteem liggen, en een reservemotor, en zelfs een reserve-auto.
Alle carbs werken even goed op LPG, de vraag is wil je af en toe nog een stukje op benzine rijden of niet of met wat zwarte rookpluimen achter je auto?
Deze sproeier is vrij groot, er zit een naald in die de doorgang verkleint/groot. Die naald is met een veertje tegen de wand vd sproeier gedrukt, en daardoor slijt zowel de naald en de sproeier. Ik heb gelezen dat een sproeier het minimaal 30.000 mijl uithoudt, er zijn niet veel mensen die nog zulke afstanden met deze carbs rijden. Op LPG is de sproeier droog en gaat de naald dus ongesmeerd op en neer, slijt allemaal wat harder.
Toch, ik heb twee carbs op LPG die allebei nog werken op benzine na 10-15.000 km (misschien wel het dubbele of het driedubbele, ze waren al tweedehandsjes) en hun diensten bewijzen tijdens het starten op ijskoude winterochtenden. Met af en toe een klein rookpluimpje, ach, moet je er maar niet achter gaan staan.
En aan jezelf (en de ruimte), ik heb voor de 240 en de 144 een compleet brandstofsysteem liggen, en een reservemotor, en zelfs een reserve-auto.
Alle carbs werken even goed op LPG, de vraag is wil je af en toe nog een stukje op benzine rijden of niet of met wat zwarte rookpluimen achter je auto?
Deze sproeier is vrij groot, er zit een naald in die de doorgang verkleint/groot. Die naald is met een veertje tegen de wand vd sproeier gedrukt, en daardoor slijt zowel de naald en de sproeier. Ik heb gelezen dat een sproeier het minimaal 30.000 mijl uithoudt, er zijn niet veel mensen die nog zulke afstanden met deze carbs rijden. Op LPG is de sproeier droog en gaat de naald dus ongesmeerd op en neer, slijt allemaal wat harder.
Toch, ik heb twee carbs op LPG die allebei nog werken op benzine na 10-15.000 km (misschien wel het dubbele of het driedubbele, ze waren al tweedehandsjes) en hun diensten bewijzen tijdens het starten op ijskoude winterochtenden. Met af en toe een klein rookpluimpje, ach, moet je er maar niet achter gaan staan.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969