13 April 2012, 09:14
Zeker. Daarvoor moeten de remklauwen en schijven los. Dus ik doe het wat gemakzuchtiger, ik haal het buitenste lager eruit (buitenste lagerbaan de kegels in hun lagerkooi, de rest zit vast), was dat uit en prut het weer vol met SKF (of een ander daarvoor bestemd) wiellagervet. Dan haal ik het restje zwarte vet uit de naaf en prop ik er wat vers vet in.
Al draaiend vrij stevig aandraaien, dan de moer weer lossen, dan met de hand en een splitpen erdoor. Liever te los dan te strak is het idee.
Ik heb een stuk of 6 naven in handen gehad en nog niks geks gezien aan het binnenste wiellager (het is ook twee keer zo groot als het buitenste), wel aan het buitenste.
Al draaiend vrij stevig aandraaien, dan de moer weer lossen, dan met de hand en een splitpen erdoor. Liever te los dan te strak is het idee.
Ik heb een stuk of 6 naven in handen gehad en nog niks geks gezien aan het binnenste wiellager (het is ook twee keer zo groot als het buitenste), wel aan het buitenste.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

